Facebook usunie zakładkę Wiadomości i przestanie płacić wydawcom za wiadomości


Zakładka Wiadomości na Facebooku uruchomiona w 2019 r., obejmująca wielomilionowe umowy dotyczące treści dla wydawców (zgłoszone 10 mln dolarów w przypadku Dziennik “Wall Street, 20 milionów dolarów za New York Timesi 3 miliony dolarów dla CNN), ale w kwietniu zniknie to na dobre. Meta twierdzi, że „wycofa” Facebook News w USA i Australii w kwietniu 2024 r. nie będzie zawierał nowych umów handlowych na wiadomości i „nie będzie w przyszłości oferować nowych produktów Facebooka specjalnie dla wydawców wiadomości”.

Wiadomości Facebooka, znajdujące się w zakładce Wiadomości, nie są już dostępne w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Od początku kwietnia nie będzie już dostępny w Stanach Zjednoczonych i Australii. Ucz się więcej.

Wprowadzając Facebook News w 2019 r., firma powiedział„Mamy nadzieję, że ta praca pomoże w naszych wysiłkach na rzecz utrzymania świetnego dziennikarstwa i wzmocnienia demokracji” oraz że badanie „wykazało, że w niewystarczającym stopniu uwzględnialiśmy wiele tematów, których ludzie najbardziej chcieli w swoich kanałach informacyjnych, szczególnie w kategoriach takich jak rozrywka, zdrowie, biznes i sport.”

Teraz Meta ma inne przesłanie, powtarzając twierdzenie, że „wiadomości stanowią mniej niż 3 procent tego, co ludzie na całym świecie widzą na swoich kanałach na Facebooku i stanowią niewielką część doświadczenia Facebooka dla zdecydowanej większości ludzi”. Zamiast płacić wydawcom, Meta będzie „musiała skoncentrować swój czas i zasoby na rzeczach, o których ludzie mówią nam, że chcą więcej oglądać na platformie, w tym na krótkich filmach”.

Następnie zachęcono wydawców, aby nadal publikowali linki na swoich stronach, korzystając z takich produktów jak Reels i reklamy, aby kierować ludzi do ich własnych witryn internetowych, z dala od Facebooka.

Zakończenie umów licencyjnych Facebooka to stara wiadomość w USA, gdzie to się dzieje wycofał się z transakcji dwa lata temuale w Australii usuwa 70 milionów dolarów rocznie, które płaciła takim placówkom jak Sky News Australia, Wiadomości CorpSiedem, Dziewięć i Opiekun. Te trzyletnie umowy zostały zawarte po rządzie Australii przeszedł obowiązkowy kodeks przetargowy dla mediów informacyjnych i platform cyfrowych, a te wkrótce się wyczerpią.

Walka o władzę w 2021 r. zakończyła się po tym, jak Australia zmieniła swoje prawo i objęła tymczasowe wprowadzenie przez Facebooka zakazu udostępniania wiadomości zdjął strony dla organizacji rządowych i organizacji non-profit. Facebooka i Instagrama zablokowane wiadomości w Kanadzie w zeszłym roku nad podobnym prawem.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple ułatwia tworzenie pierwszej aplikacji za pomocą Pathways

Witryna programistów Apple ma dawno temu ogromne centrum zasobów dla potencjalnych twórców aplikacji, ale wcześniej nigdy nie było jasnej ścieżki rozpoczęcia. Dziś firma uruchomił...

Critical Role uruchamia nową usługę subskrypcji członkostwa, Beacon

The Krytyczna rola Rzeczywiste imperium zabaw znów się rozwija. W czwartek ogłoszono grupę aktorów głosowych grających w Dungeons & Dragons...

9 maja 2024 – Kto zostanie kolejnym dyrektorem generalnym Apple?

Posłuchaj podsumowania najważniejszych artykułów dnia z 9 do 5Mac. Dostępny jest 9to5Mac Daily w iTunes i aplikacji Podcasty firmy Apple, Zszywacz, Dostroić,...
Advertisment