Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

EY: Większość rodaków boi się kradzieży danych osobowych, a mimo to aż 62% udostępnia te informacje markom

Jak wynika z badania „Future Consumer Index” przeprowadzonego przez EY, 64% Polaków obawia się kradzieży swoich cyfrowych danych. Oznacza to skok o 15% w stosunku do poprzedniego roku. Co ciekawe, równolegle Polacy są skłonni udostępniać informacje w zamian za otrzymywanie spersonalizowanych ofert i promocji od marek – zadeklarowało tak 62% ankietowanych. 

Badanie EY pokazuje, że wynik jest aż o 34% wyższy od średniej światowej, podczas gdy obawę o kradzież tożsamości podziela podobny odsetek rodaków (64%), jak wszystkich mieszkańców globu (61%).

Respondenci znad Wisły wyrażają znacznie większy wzrost niepokoju co do potencjalnej kradzieży ich danych w wyniku korzystania z cyfrowych produktów i usług. Równocześnie nasz poziom obaw (64%) jest jednym z najwyższych w Europie – wyprzedzają nas jedynie Włochy (70%).

Polakom częściej (53%) towarzyszy obawa, że firma, której udostępnili dane, padnie łupem cyberprzestępców. Tymczasem np. w Finlandii jest to 33%, Niemczech – 41%, Francji – 47%, a Wielkiej Brytanii – 49%.

Polska przewyższa również większość europejskich krajów w zakresie obaw o możliwą nieuprawnioną eksplorację danych.

„Europejscy konsumenci na tle innych regionów świata wyrażają umiarkowany spokój dotyczący zabezpieczeń stosowanych przez firmy, którym udostępniają informacje. Wynika to z rygorystycznych regulacji dotyczących zarówno ochrony danych osobowych jak również cyberbezpieczeństwa, które obowiązują na terenie Unii Europejskiej. W najbliższym czasie, w wyniku wprowadzenia Dyrektywy NIS2 te obowiązki zostaną jeszcze bardziej zaostrzone. Prace nad ich implementacją trwają również w Polsce. Obserwowany w naszym kraju większy poziom niepokoju to sygnał, że wciąż istnieje duża potrzeba do budowania działań edukacyjnych zwiększających wiedzę w obszarze cyfrowej prewencji” – podkreśliła partnerka EY, liderka Zespołu Prawa Własności Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych w Kancelarii EY Law Justyna Wilczyńska-Baraniak, której słowa przytoczono w notatce.