Jak z podróbkami mogą walczyć małe i średnie firmy?

Ochrona własności intelektualnej ma kluczowe znaczenie dla rozwoju MŚP oraz ich konkurencyjności. Jej osiągnięcie nie musi się łączyć z dużymi kosztami. Trzeba zarejestrować znak towarowy, monitorować jego przestrzeganie i konsekwentnie ścigać naruszycieli.

Publikacja: 26.05.2023 02:00

Jak z podróbkami mogą walczyć małe i średnie firmy?

Foto: AdobeStock

Problem walki z podróbkami nie jest nowy i towarzyszy nam od lat. Dopóki będą istnieć popularne marki, międzynarodowy handel, rynki zbytu i zainteresowanie tego typu produktami, zjawisko na pewno nie ustanie. Wraz z rozwojem technologii i biznesu pojawiają się dodatkowe sposoby handlowania towarami podrobionymi, w tym wiodącą rolę odgrywa handel przez internet, co obserwujemy już od kilku dobrych lat. Niewątpliwy wpływ na taki obrót spraw miała także pandemia Covid-19, która przeniosła handel do świata cyfrowego, na co nie pozostali obojętni naruszyciele. Od pewnego czasu wzrasta także rola portali społecznościowych, za pomocą których również dochodzi do oferowania i sprzedaży podrobionych towarów. Jak bronić się przed tym zjawiskiem?

Pozostało 93% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił