10. MKM- podpisanie listu intencyjnego pomiędzy NORTH ADRIATIC SEA PORT AUTHORITY oraz ZARZĄDEM MORSKICH PORTÓW SZCZECIN I ŚWINOUJŚCIE SA

1 rok temu

Trwa drugi dzień jubileuszowego 10. Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie. Wszyscy zebrani mają wspólny cel – tworzenie rozwiązań i strategii, które zapewnią zrównoważony rozwój branży morskiej i wykorzystanie potencjału środowiska morskiego w odpowiedzialny sposób.

28 czerwca w hotelu Radisson Blu odbywa się 16 paneli dyskusyjnych, gdzie gromadzą się naukowcy i eksperci związani z gospodarką morską.

Przed jedną z debat w panelu II miało miejsce podpisanie listu intencyjnego pomiędzy NORTH ADRIATIC SEA PORT AUTHORITY oraz ZARZĄDEM MORSKICH PORTÓW SZCZECIN I ŚWINOUJŚCIE SA.

Panel poświęcony był współpracy stoczni i armatorów, czyli możliwościom zwiększenia potencjału przewozowego polskich armatorów, w tym przewozów promowych. Jednak zanim ładunek trafi do portu i zostanie załadowany na prom, musi do tego portu dojechać. Rolą portów jako węzłów transportowych jest właśnie łączenie transportu lądowego i morskiego. Zapleczem portów w Szczecinie i Świnoujściu są m.in. tereny Europy środkowej i południowej. I tu właśnie powstała idea podpisania listu intencyjnego z portem południowej Europy – portem Wenecja w celu podjęcia wspólnych wysiłków zmierzających do aktywizacji połączeń kolejowych, intermodalnych służących do transportu ładunków ze wspólnego zaplecza, jak również do obsługi potoku ładunków pomiędzy basenem morza Śródziemnego i Skandynawią, z wykorzystaniem naszych portów właśnie. kooperacja zadeklarowana w Liście Intencyjnym to, oprócz wspomnianych wspólnych inicjatyw wspierających i promujących rozwój połączeń kolejowych, również wymiana doświadczeń, praktyk, operacyjnego „know-how” czy kooperacja w pozyskiwaniu niezbędnych funduszy.

źródło/fot: polska-morska

Idź do oryginalnego materiału