Firma EuroCert, dostarczająca usługi podpisu kwalifikowanego, poinformowała o ataku hakerskim, który miał miejsce 12 stycznia. W wyniku ataku wyciekły dane osobowe klientów, kontrahentów i pracowników.
Jakie dane osobowe zostały wykradzione?
W specjalnie wydanym oświadczeniu EuroCert podał, iż atak typu ransomware doprowadził do naruszenia ochrony danych poprzez szyfrowanie plików na serwerach. Wyciekły dane identyfikacyjne, kontaktowe, numery PESEL, imiona, nazwiska, daty urodzenia, dane dowodów osobistych oraz wizerunki użytkowników.
Przedstawiciele firmy zapewnili, iż zdarzenie jest badane przez policję i CERT Polska. Wyciek zgłoszono do prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. EuroCert stara się zminimalizować skutki ataku i przywrócić pełną funkcjonalność systemów.
Przeczytaj także: Atak hakerski w USA >>
EuroCert działa na rynku od 2012 roku i jest jedną z pięciu firm w Polsce, która świadczy kwalifikowane usługi zaufania na podstawie statusu przyznanego jej przez Narodowe Centrum Certyfikacji NBP. W gronie jej klientów znajdują się podmioty publiczne i firmy, m.in.: Miasto Stołeczne Warszawa, Polskie Koleje Państwowe, Poczta Polska, Scania, Warbud, IBM, UNIQA.
Źródło: EuroCert