Co zrobić, gdy Cinkciarz.pl ogłosi upadłość? Poradnik dla wierzycieli

2 dni temu

Pobierz w PDF

Wniosek o upadłość Cinkciarz – Jak zgłosić swoją wierzytelność i odzyskać pieniądze?

W momencie, gdy sąd ogłosi upadłość Cinkciarz.pl sp. z o.o., rozpocznie się sformalizowane postępowanie, w ramach którego wierzyciele będą mogli zgłaszać swoje roszczenia do masy upadłości. To etap, w którym Państwa aktywność ma najważniejsze znaczenie – syndyk nie będzie samodzielnie poszukiwał wierzytelności. To wierzyciel musi najpierw zgłosić swoje roszczenie we adekwatnej formie i za pośrednictwem odpowiedniego systemu teleinformatycznego, a następnie wykazać, iż Cinkciarz.pl jest jego dłużnikiem. Termin na dokonanie zgłoszenia wierzytelności wynosi 30 dni od dnia obwieszczenia postanowienia o ogłoszeniu upadłości Cinkciarza w Krajowym Rejestrze Zadłużonych.

Niezwłocznie po ogłoszeniu upadłości Cinkciarza, zamieścimy stosowną informację na naszej stronie internetowej: Pomoc prawna dla poszkodowanych portalu Cinkciarz.pl – Zgłoś swoją wierzytelność | Kancelaria Sobota Jachira

Wiemy, jak skomplikowane może być postępowanie upadłościowe, dlatego przygotowaliśmy procedurę, która krok po kroku pokazuje, co należy zrobić, aby przy naszej pomocy skutecznie zgłosić się do masy upadłości i aby Państwa wierzytelność nie została pominięta przy podziale.

1. Kontakt z linią poszkodowanych Cinkciarz

Dedykowany adres e-mail: [email protected]

Od dnia ogłoszenia upadłości zaczyna biec krótki, 30-dniowy termin na zgłaszanie wierzytelności. Czas odgrywa tu kluczową rolę. Dlatego stworzyliśmy prostą procedurę, która gwarantuje sprawną obsługę całego procesu.

Wystarczy, iż prześlecie Państwo wiadomość na nasz adres e-mail: [email protected] z informacją, jaką kwotę pieniężną jest Państwu winien Cinkciarz. Na tym początkowym etapie nie trzeba szczegółowo opisywać swojej sytuacji ani załączać dokumentów – po otrzymaniu wiadomości, w ciągu jednego dnia roboczego skontaktuje się z Państwem nasz prawnik. To my przedstawimy kolejne kroki i powiemy dokładnie, jakie informacje i dokumenty oraz kiedy będą potrzebne. Dzięki temu wszystko przebiegnie szybko, jasno i bez zbędnych formalności po Państwa stronie.

2. Zawarcie umowy z Kancelarią

Umowa może obejmować:

  • tylko reprezentację w postępowaniu upadłościowym, lub
  • reprezentację zarówno w postępowaniu upadłościowym, jak i karnym.

Po zaakceptowaniu warunków współpracy oraz przesłaniu wymaganych danych, zwrócimy się z prośbą o dostarczenie dokumentów, których zakres może być zróżnicowany i uzależniony przykładowo od tego, czy zawarliście Państwo ugodę z Cinkciarzem, posiadacie, bądź nie, dokumenty „Podsumowań transakcji”, dysponujecie prawomocnym orzeczeniem sądowym, lub też wprost przeciwnie – nie posiadacie Państwo żadnego dokumentu, który potwierdzałby fakt pokrzywdzenia przez Cinkciarz. Jako pełnomocnicy wielu osób pokrzywdzonych aktywnie uczestniczymy w postępowaniu karnym i wiemy, iż w tej chwili niemożliwym jest już zalogowanie na konta użytkownika w Cinkciarz.pl oraz wygenerowanie najistotniejszych dokumentów potwierdzających Państwa roszczenia. o ile są Państwo w takiej właśnie sytuacji, to również mamy przygotowaną procedurę, która zmaksymalizuje szanse na zaakceptowanie Państwa wierzytelności przez syndyka bez wzywania do uzupełnienia braków formalnych. W razie konieczności przejmujemy pełen kontakt z syndykiem w tym zakresie.

3. Zgłoszenie wierzytelności do Krajowego Rejestru Zadłużonych (KRZ)

Po podpisaniu umowy i udzieleniu pełnomocnictwa, to nasza Kancelaria dokona zgłoszenia Państwa wierzytelności w systemie KRZ. Dzięki temu nie muszą Państwo ani samodzielnie rejestrować się w tym systemie ani przechodzić przez jego skomplikowaną procedurę.

Przejmujemy pełną obsługę formalno-prawną zarówno na etapie zgłoszenia, jak i w dalszym toku postępowania – aż do momentu wypłaty środków na Państwa rachunek bankowy. W razie problemów lub zastrzeżeń syndyka, to my reprezentujemy Państwa interesy.

4. Termin 30 dni – dlaczego nie warto czekać aż do ogłoszenia upadłości

Jak wspomniano wcześniej, termin na zgłoszenie wierzytelności wynosi 30 dni od dnia obwieszczenia postanowienia o ogłoszeniu upadłości. Termin ten nie zostanie przedłużony. Po jego upływie zgłoszenie wciąż będzie możliwe, jednak wiąże się to z dodatkowymi opłatami. Zgodnie z art. 235 ust. 1 ustawy – Prawo upadłościowe, wierzyciel, który zgłosił wierzytelność po upływie tego terminu „ponosi zryczałtowane koszty postępowania upadłościowego wynikłe z tego zgłoszenia, choćby o ile opóźnienie powstało bez jego winy, w wysokości stanowiącej równowartość 15% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w trzecim kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego”. Opłata ta nie stanowi części wynagrodzenia Kancelarii – to dodatkowy koszt administracyjny należny Skarbowi Państwa. Dlatego tak ważne jest, by nie czekać do ostatniej chwili i podjąć działania jak najszybciej.

Aby uniknąć błędów i niepotrzebnego stresu związanego z postępowaniem upadłościowym, zachęcamy do skorzystania z naszego wsparcia.

Pobierz w PDF

Skontaktuj się z nami

W razie pytań pozostajemy również do dyspozycji telefonicznej:

  • Telefon: (71) 778 77 71 – w dni robocze w godz. 09:00-17:00
  • Telefon: +48 739 255 123 – w dni robocze w godz. 09:00-17:00

Adres:

SOBOTA JACHIRA Kancelaria Prawna sp.k. we Wrocławiu,
ul. Skarbowców 115/7, 53-323 Wrocław

Idź do oryginalnego materiału