Kłopoty w relacjach rówieśniczych i internetowych, konflikty z rodzicami, poczucie samotności oraz emocje towarzyszące rozstaniu. Z tymi problemami osoby młode najczęściej zgłaszały się do Dziecięcego Telefonu Zaufania RPD 800 12 12 12.
W listopadzie eksperci Dziecięcego Telefonu Zaufania RPD 800 12 12 12 przeprowadzili 3262 rozmów i 2126 czatów. W tym samym okresie zarejestrowali także 154 interwencje ratujące życie (co oznacza wzrost o 7 takich sytuacji w porównaniu z poprzednim miesiącem).
Telefon i czat najaktywniej działają w godzinach wieczornych i nocnych, bo to wtedy napływa większość zgłoszeń. Eksperci Dziecięcego Telefonu Zaufania RPD opisują, iż wśród poruszanych problemów dominują te związane z relacjami rówieśniczymi i internetowymi, konfliktami z rodzicami, samotnością oraz emocjami towarzyszącymi rozstaniu.
To kolejny miesiąc pracy DTZ, który czynny jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. Linia jest miejscem, gdzie dzieci i młodzież mogą czuć się bezpiecznie, mówić bez obawy o ocenę. W ramach Dziecięcego Telefonu Zaufania działa również czat, który nie wymaga logowania czy instalowania dodatkowej aplikacji.