Elon Musk ujawnił w sobotę na Twitterze, iż z powodu 50% spadku przychodów z reklam i „ciężkiego obciążenia długami”, platforma przez cały czas boryka się z ujemnym przepływem gotówki.
Elon Musk i jego niewygodne wyznanie
Miliarder odpowiedział na poradę biznesową jednego ze swoich obserwatorów: „Musimy osiągnąć dodatni przepływ gotówki, zanim pozwolimy sobie na cokolwiek innego”. Ten tweet jest w wyraźnym kontraście do tonu, jakim posługiwał się w kwietniu. Wtedy to powiedział BBC, iż platforma „mniej więcej się bilansuje” i iż większość reklamodawców powróciła.
Przychody z reklam wielkim wyzwaniem, po tym jak rzesze reklamodawców opuściły platformę po przejęciu jej przez Muska. Obawiali się oni kwestii moderacji treści, masowych zwolnień oraz ogólnej niepewności co do przyszłości Twittera.
Zobacz także: Doradca podatkowy gwiazd aresztowany. Oszukał na 100 milionów dolarów
Przeszłość z ciężarem, przyszłość pod znakiem zapytania
Linda Yaccarino, była wykonawcza dyrektor marketingu NBCUniversal, niedawno przejęła stanowisko CEO od Muska. Prawdopodobnie liczy on na jej doświadczenie w reklamie, aby przywrócić platformę na adekwatne tory.
New York Times poinformował, iż przychody Twittera z reklam w USA w ciągu pięciu tygodni od 1 kwietnia do pierwszego tygodnia maja spadły o 59% rok do roku. Powołali się na wewnętrzną prezentację (CNN nie miało do niej dostępu).
Tylko 43% z tysiąca najważniejszych reklamodawców Twittera, jakie były na platformie we wrześniu, miesiącu przed przejęciem przez Muska, przez cały czas reklamowało się na platformie w kwietniu – wynika z danych dostarczonych CNN przez firmę Sensor Tower w zeszłym miesiącu.
„Zdecydowanie było to bardzo trudne” – powiedział Musk podczas wydarzenia na żywo na Twitterze, które prowadził wraz z Robertem F. Kennedym Jr. w zeszłym miesiącu. „W zasadzie nasze przychody zostały praktycznie przekrojone na pół, ponieważ nie poszliśmy na kompromisy”. Dodał, iż było to „ogromne wyzwanie dla Twittera, aby zrównoważyć swoje finanse”.
Po tym, jak konkurencyjna aplikacja, Meta’s Threads, przekroczyła 100 milionów pobrań mniej niż tydzień po uruchomieniu, presja na Twittera zwiększyła się. Musk wprowadził szereg środków mających na celu oszczędzanie kosztów lub generowanie gotówki. Od przyznawania niebieskich znaczków z członkostwem w Twitter Blue do umieszczania Tweetdecka za płatną ścianą.
W czwartek Twitter ogłosił, iż twórcy treści będą mogli otrzymać część przychodów z reklam na stronie. To ma zachęcić więcej twórców do dołączenia do serwisu. Aby być uprawnionym, twórcy muszą mieć Twitter Blue i mieć co najmniej 5 milionów wyświetleń swoich postów w każdym z ostatnich trzech miesięcy.