Włoski dom luksusowej mody Gucci podkreślił swoje partnerstwo z Funduszem Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF) poprzez przekazanie kolejnej darowizny.
Przeczytaj również: Podatek od świątecznego prezentu? Sprawdź, kiedy go zapłacisz
Gucci wpiera edukację najmłodszych
Zgodnie z komunikatem opublikowanym przez markę, przekazane wsparcie finansowe trafi konkretnie do funduszu edukacyjnego UNICEF. Celem tej zbiórki jest zagwarantowanie dzieciom prawa do wysokiej jakości edukacji na całym świecie. Niestety, pandemia pogłębiła istniejące już wcześniej luki systemu edukacji. Zdaniem marki kryzys spowodował zastój rozwoju szkolnictwa. Gucci chce temu przeciwdziałać.
Marka Gucci zdecydowała się przekazać darowiznę na rzecz UNICEF w imieniu dyrektora kreatywnego Sabato de Sarno. Od momentu powstania fundusz umożliwił 37,9 mln dzieci udział w zajęciach szkolnych, a w przypadku około 250 tys. osób niepełnosprawnych dostęp do edukacji.
Przeczytaj również: Osoby z branży mody zdradziły nam, co chciałyby znaleźć pod choinką. “W poszukiwaniu idealnego prezentu, postawiłbym na jeden z klasyków designu”
Inicjatywy społeczne marki Gucci
Włoska marka często angażuje się w akcje charytatywne. Dla przykładu, w listopadzie przekazała cały dochód ze sprzedaży czerwonego modelu buta „Signoria Slingback” organizacji działającej na rzecz praw kobiet – „Nosotras Onlus”. Omawiane partnerstwo Gucci z UNICEF również nie jest jednostkowym przypadkiem. Ta kooperacja trwa od 2005 roku.
Dotychczasowe współdziałania domu mody z Funduszem Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci zaowocowały wsparciem chociażby takich projektów, jak „Szkoły w Afryce”. Warto podkreślić, iż Gucci jest także członkiem-założycielem inicjatywy UNICEF na rzecz wzmocnienia praw dziewcząt w obszarach takich jak zdrowie, edukacja, czy ochrona socjalna.
Przeczytaj również: 25 trendów wartych poznania na zimę 2024
Zdjęcie główne: Unsplash