Kolejny kamień milowy dla zrównoważonego transportu towarów pomiędzy Polską a Szwecją

4 miesięcy temu

4 czerwca odbyło się oficjalne otwarcie nowego serwisu ro-ro Lakeway Link pomiędzy Gdynią a Södertälje. To istotne poszerzenie oferty Portu Gdynia w kierunku efektywnego i bardziej zrównoważonego transportu towarów pomiędzy Polską a Szwecją.

Lakeway Link AB jest jedyną firmą oferującą regularny, zgodny z rozkładem transport ro–ro dla naczep i ładunków gabarytowych pomiędzy Gdynią a Södertälje. Nowe połączenie liniowe przyczyni się do zmniejszenia presji działalności transportowej na środowisko, odciążając sieć drogową i kolejową pomiędzy kontynentem a Skandynawią.

Linia będzie obsługiwana przez zbudowany w 1999 roku M/S Lakeway Express o długości całkowitej 153,38 metra, tonażu 10 471 GT i ładowności 1625 metrów liniowych lub około 110 naczep. Jednostka jest w stanie sprostać potrzebom transportu naczep, ładunków Project Cargo i MAFI. Statek będzie zawijał do gdyńskiego terminalu OT Port Gdynia i Portu Södertälje po szwedzkiej stronie. Podróż między dwoma miejscami docelowymi trwa około 22 godzin.

Po zakończeniu przebudowy śluz w Södertälje w 2026 roku, spodziewa się, iż usługa zostanie rozszerzona o port w Västerås, dostępny przez jezioro Mälaren. Statek ro–ro pływa pod szwedzką banderą i będzie miał port macierzysty w Västerås, gdzie Lakeway Link AB ma swoją siedzibę. M/S Lakeway Express będzie zawijał do Gdyni trzy razy w tygodniu według rozkładu:
wtorek 08:00–12:00
czwartek 11:00–15:00
sobota 17:00–21:00.

„Port Gdynia, jako jeden z kluczowych portów regionu bałtyckiego, nieustannie inwestuje w budowę i modernizację infrastruktury, zrównoważony rozwój oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Nowa regularna linia żeglugowa ro–ro pomiędzy strategicznie położonymi portami wzmocni sieć logistyczną do i z docelowych miejsc w Szwecji i Norwegii, umacniając pozycję konkurencyjną Portu Gdynia. Jednym z efektów pojawienia się nowej linii żeglugowej będzie niewątpliwie zmniejszenie śladu węglowego wynikającego z zastąpienia transportu drogowego transportem morskim – a to jest dla Zarządu Portu bardzo istotny aspekt towarzyszący wielu podejmowanym działaniom rozwojowym.” – mówi Piotr Gorzeński – Prezes Zarządu, Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Uruchomienie nowego połączenia stanowi wzmocnienie pozycji lidera Portu Gdynia na polskim rynku ro–ro oraz wyraz zaufania ze strony rynku dla profesjonalizmu terminalu OT PG i Portu Gdynia. Potwierdza istotną rolę Portu Gdynia w międzynarodowej sieci transportowej oraz uzasadnia potrzebę rozwoju infrastruktury w Basenie V.

źródło/fot: Port gdynia

Idź do oryginalnego materiału