Prom z linii Polferries odpoczął od obowiązków w stoczni Net Marine Group w Szczecin. Przeszedł wymagany przegląd i odświeżenie, aby powrócić na wody Bałtyku.
Dla spełnienia bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, jak i transportu ładunków, ważne są regularne kontrole w stoczni. Mowa o przeglądach, serwisach systemów, wdrożeniach nowoczesnych technologii oraz wewnętrznych kosmetycznych zmianach. Dlatego też prom Mazovia został chwilowo zatrzymany w pracy w celu weryfikacji i poprawy jego stanu.
Net Marine Group podzieliła się filmem wejścia Mazovii do ich doku.
m/f Mazovia jest promem o zakresie pasażerskim i przewozie ładunków na trasie Świnoujście – Ystad. Został wbudowany w roku 1996. Gruntowny remont przeszedł w 2012 roku. Natomiast pod usługi Polferriesa dodano przestrzeń hotelowo – gastronomiczną pod koniec 2014 roku.
Prom ma długości 168 metrów i płynie z prędkością eksploatacyjna 16,7 węzłów. Długość jego linii ładunkowej to 2620 metrów, co jest pojemnością dla 140 samochodów ciężarowych lub 600 samochodów osobowych. Prom jednorazowo pomieści 1 000 pasażerów. W wyposażeniu promu znajduje się kafeteria, sklepy, kawiarnia z dyskoteką i częścią kasyna.
Charakterystycznym wizerunkiem Mazovii jest kolorowy dziób pomalowany przez gdyńskiego artystę Mariusza Warasa. Grafika przedstawia wynurzającą się z morza rybę, której łuski nawiązują do łowickich motywów. Zamysłem było połączenie kultury Mazowsza i morza.
Od 1997 roku Mazovia posiada certyfikat zarządzania jakością ISO 9002 oraz spełnia obowiązkowe konwencje, zalecenia IMO oraz uprawnienia żeglugi.
Net Marine Group to spółka specjalizująca się w remoncie i modernizacji morskich jednostek i urządzeń poprzez hydraulikę siłową. Dotyczy to żurawi pokładowych, wciągarek kotwicowych i ładunkowych, napędów pokryw i furt. Ponadto zajmuje się serwisowaniem maszyn sterowych i sterów strumieniowych z napędem hydraulicznym. Ich motto „Czas armatora i bezpieczeństwo statku są naszym priorytetem” podkreśla specjalizacje w swojej dziedzinie i profesjonalizm usług. Net Marine obchodzi w tym roku 30-lecie swojej działalności, powstała z inicjatywny Andrzeja Trejmana. Spółka również może pochwalić się najwyższymi certyfikatami w swojej dziedzinie. Zaufało im wiele znanych firm tj. Peak Group, Prima Shipping Group, PŻM, Unity Line czy DFDS.
Polferries to Polska Żegluga Bałtycka PŻB należąca do polskiego armatora z siedzibą w Kołobrzegu. Początek działania realizowali jako przedsiębiorstwo państwowe. Kursują między portami w Polsce, Szwecji oraz Danii. Polferries posiada aktualnie w swojej flocie 5 promów.
Polferries nie ogranicza się do zwyczajnych przewozów. Przygotowuje co sezon rejsy i wycieczki tematyczne. Przestrzenie promów pozwalają na organizacje konferencji, integracji czy wydarzeń firmowych.
Polferries chwali się 49-letnim doświadczeniem w transporcie morskim. Podczas tych lat wiele wydarzyło się na pokładach jednostek. Wiele podróży, wzruszeń, spotkań rodzinnych, powrotów do rodzinnych domów, zmiana miejsc zamieszkania, zachodów i wschodów słońca. A choćby niezwykłych osobowości na pokładach i niecodziennych transportów. Polferries przekazał, iż w grudniu 2024 roku odbyli interesujący transport elementów domu modułowego do Skandynawii dla znanego sportowca Mameda Khalidova.
Spółka może pochwalić się również certyfikowaną jakością usług i wieloma nagrodami. W 2024 roku inny prom, Varsovia został uhonorowany tytułem RoPax of the Year podczas wydarzenia Ferry Shipping Summit. Jako największy i najnowocześniejszy prom na Bałtyku.
fot. Polferries