Drodzy Mieszkanicznicy,
W dniu 28 maja 2024 r. w Warszawie odbyło się Walne Zgromadzenie Członków połączone z wyborami do Zarządu i Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia. Chcielibyśmy w tym newsletterze podzielić się z Wami:
- Wynikami wyborów do Zarządu i Komisji Rewizyjnej Mieszkanicznika na nową kadencję,
- Podsumowaniem ostatniej 4 - letniej kadencji władz Mieszkanicznika.
Przede wszystkim jako ustępujący Zarząd dziękujemy Wam wszystkim - Członkom Stowarzyszenia, Liderom oddziałów, członkom odchodzącej Komisji Rewizyjnej i całemu zespołowi osób zatrudnionych i współpracujących z nami - za zaangażowanie, wsparcie i oddanie, które pomimo wielu wyzwań jak pandemia, wojna na Ukrainie i makroekonomiczne konsekwencje z tym związane, pozwoliły na osiągnięcie licznych sukcesów w mijającej kadencji.
Wasze wsparcie i zaangażowanie sprawiły, iż mogliśmy skutecznie realizować nasze cele i projekty, poprawiając jakość działalności Stowarzyszenia i przyczyniając się do rozwoju naszej społeczności.
Dziękujemy Wam za każdy wysiłek, pomysł, czas oraz energię, które włożyliście w naszą wspólną misję.
Serdeczne podziękowania ślemy również wszystkim partnerom, przyjaciołom i sympatykom Stowarzyszenia za nieustające wsparcie i kibicowanie nam.
Pragniemy również przekazać nasze najlepsze życzenia nowemu Zarządowi, który przejmie pałeczkę po naszej kadencji oraz nowej Komisji Rewizyjnej. Życzymy Wam Drodzy Koledzy pracy opartej na współpracy i szacunku oraz, mądrych decyzji i nieustającego entuzjazmu w dążeniu do realizacji celów Stowarzyszenia. Liczymy iż będziecie stać na straży wartości Stowarzyszenia, będąc ich ambasadorami oraz kultywować kulturę pracy opartą na zaufaniu.
Mamy pełne przekonanie, iż pod Waszym kierownictwem Stowarzyszenie będzie kontynuować swoją drogę rozwoju i osiągać kolejne sukcesy.
1. Wyniki wyborów do Zarządu i Komisji Rewizyjnej Mieszkanicznika na nową kadencję.
Niniejszym informujemy, iż w dniu 28 maja 2024 r. wyniku demokratycznych wyborów, członkowie Stowarzyszenia wyłonili nowe władze Zarządu i Komisji Rewizyjnej w składzie:
Członkowie Zarządu (w alfabetycznej kolejności):
- Jacek Kusiak
- Dawid Michna
- Waldemar Sotnicki
- Michał Zduńczyk
Członkowie Komisji Rewizyjnej:
- Bartosz Deka
- Robert Kuliga
- Radosław Rup.
Jeszcze raz dziękujemy wszystkim i życzymy powodzenia nowo wyłonionym władzom!
Jacek, Kasia i Robert
2. Podsumowanie Kadencji 2020- 2024
Skład Zarządu: Jacek Kusiak (prezes), Robert Kuliga (wiceprezes), Katarzyna Gontarczyk (od czerwca skarbnik).
Skład Komisji Rewizyjnej: Bartosz Deka, Radosław Rup, Michał Zduńczyk
Skład zespołu współpracującego: Magda Pszczółkowska (asystentka biura zarządu), Mieczysław Dutkowski (lider projektu Akademia Mieszkanicznika), Iwona Gałecka ( kooperacja z partnerami) Waldemar Sotnicki (marketing i sprzedaż), Kamila Górska (młodszy specjalista ds. marketingu), Iza Hortyńska (marketing spotkań lokalnych), Iza Repeć (komunikacja wizualna i grafiki).
Rok 2024
- Wypracowanie wspólnie z grupą liderów ujednoliconej strategii cenowej udziału w szkoleniach lokalnych.
- XV Kongresu Mieszkanicznika. Uzgodnienie powrotu do 2-dniowej formuły kongresu i wybór Cukrowni Żnin na nowe miejsce naszego wydarzenia oraz zaczęcie prac nad XV Kongresem.
- Przygotowanie sukcesji władz. Wspólna praca Zarządu z kandydatami do nowego Zarządu nad min. kierunkami rozwoju Stowarzyszenia oraz egzekucja bieżących zadań.
- Stowarzyszenie w dialogu społecznym. Uczestnictwo w kluczowych tematach dotyczących legislacji rynku najmu.
Rok 2023
- Optymalizacja finansów. Dzięki skutecznym działaniom odbudowano finanse, osiągając dodatni wynik finansowy po trzech trudnych latach.
- Zmiana klasyfikacji kosztów. Zmiana konfiguracji i klasyfikacji kosztów oraz ich optymalizacja poprawiły płynność finansową i możliwości inwestycyjne.
- Rozwój Akademii. Wyjątkowe tematy kursów. Akademia osiągnęła zysk netto i wsparła budżet centralny, stanowiąc jednocześnie wyjątkową platformę edukacyjną dla użytkowników.
- Organizacja XIV Kongresu. Kongres przyciągnął ponad 400 uczestników, generując zysk netto 154 796 zł zasilając działalność statutową stowarzyszenia.
- Organizacja szkolenia „Bezpieczny wynajem mieszkania”. Szkolenie skierowane było do osób początkujących "na start w przygodzie z najmem".
- Współpraca z Ministerstwem. Aktywny udział w spotkaniach „Okrągły stół” i opracowanie rekomendacji Mieszkanicznika dotyczących rynku wynajmu, plus aktywny dialog w kwestiach dotyczących działań statutowych.
- Działania marketingowe. Zreorganizowanie działań marketingowych i zatrudnienie dodatkowej osoby w celu zwiększenia efektywności działań marketingowych.
- Projekt „Mieszkanicznicy Pomagają”. Zebrano prawie 100 tys. zł na pomoc dla podopiecznych stowarzyszenia, (lider projektu: Magda Andler).
- Wdrożenie nowego systemu ewidencji członków. Umowa z firmą programistyczną, rozpoczęcie prac wdrożeniowych.
- Uruchomienie projektu “Baza specjalistów 2.0”, w formie dedykowanej strony, która zastąpiła Bazę fachowców, opartą na arkuszach Google.
Rok 2022
- Spotkania i Motywacja Liderów. Po zakończeniu pandemii zorganizowanie zjazdu liderów w marcu, aby ożywić lokalne struktury zainspirować się wzajemnie i zmotywować.
- Zmiana Zasad Członkostwa. Ułatwienie powrotu dawnym członkom poprzez korzystne zmiany zasad przedłużania składek.
- Pomoc dla Ukrainy. Stworzenie strony informacyjnej, organizacja szkoleń z prawnikami, wsparcie członków udzielających schronienia uchodźcom.
- Kongres. Udany XIII Kongres z udziałem 350 osób, zakończony zyskiem 60 tys. zł zasilającym działalność statutową.
- Współpraca z Medicover. Poszerzenie oferty dla naszych członków - karta Multisport dla członków.
- Akcja "Ocalić Amortyzację Mieszkań". Wsparcie wynajmujących poprzez organizację akcji prawnej i medialnej, uzyskanie szerokiego zasięgu w mediach.
- Akademia Mieszkanicznika. Dobre wyniki finansowe, realna pomoc edukacyjna, 6300 subskrybenów.
- Konkurs Mieszkanicznik Roku. Duża popularność trzeciej edycji konkursu, zwiększenie prestiżu wydarzenia.
Rok 2021
- Regularne spotkania zarządu podczas pandemii. : Pomimo trwającej pandemii cotygodniowe spotkania zarządu online zapewniły skuteczny nadzór nad pracami i projektami.
- Działania promocyjne. Aktywna kampania promocyjna na koniec roku w celu odzyskania spadającej liczby członków.
- Zmiana opiekuna partnerów. Zatrudnienie Iwony Gałeckiej, co przyczyniło się do wygenerowania dodatkowego przychodu i uporządkowania działań wspierających dla firm z branży nieruchomości, wsparcie dla start-upów.
- Przeniesienie siedziby. Przenosiny na al. Solidarności, zmniejszyły koszty wynajmu biura i stworzyliśmy własne studio nagrań dla Akademii.
- Uwagi do Nowego Ładu. Złożenie uwag do nowych przepisów podatkowych i przygotowanie petycji, która zdobyła ponad 2500 podpisów.
- Organizacja XII Kongresu. Udane przeprowadzenie kongresu po okresie zamrożenia gospodarki z udziałem 250 osób, generując zysk 60 tys. zł.
- Rozwój Akademii Mieszkanicznika. Akademia przyniosła zysk 36 tys. zł, wspierając działalność stowarzyszenia, liczba użytkowników stale rośnie.
- Sukces konkursu Mieszkanicznik Roku. Druga edycja konkursu zakończona sukcesem i planami na dalszy rozwój.
- Pozyskiwanie nowych partnerów do współpracy.
Rok 2020
- Regularna praca Zarządu podczas pandemii Covid-19 pomimo lockdownu.
- Platforma online do wymiany informacji o lokalach na kwarantannę.
- Uczestniczyło 220 właścicieli, oferujących ponad 1000 mieszkań. Dotarliśmy z informacją do wszystkich wojewódzkich sanepidów.
- Bezpłatne webinary prawne i finansowe dla członków.
- Regularne spotkania członków w formule online.
- Uruchomienie w styczniu 2020 nowej platformy VOD Akademii Mieszkanicznika.
- Całodobowy dostęp do materiałów szkoleniowych.
- Dodatni wynik finansowy dzięki współpracy z firmą marketingową Aleppo.
- Pozyskanie dofinansowania.
- Kwota 280 tys. zł umożliwiła utrzymanie zatrudnienia i pokrycie strat finansowych.
- Nowy system dofinansowania oddziałów – wprowadzony w celu szerszego dotarcia rynkowego.
- Współpraca z partnerami.
Zarząd Stowarzyszenia 2020-2024:
Jacek Kusiak
Katarzyna Gontarczyk
Robert Kuliga
Dziękujemy i do zobaczenia!