Polferries i Unity Line w obliczu strategicznych decyzji

2 dni temu

Rok 2024 okazał się dynamicznym i pełnym istotnych wydarzeń dla dwóch czołowych polskich operatorów promowych – Polferries i Unity Line. Był to czas strategicznych decyzji, reorganizacji floty oraz inwestycji, które wpłynęły na przyszłość polskiego rynku promowego.

STYCZEŃ

  • „Jan Śniadecki” na dużym ekranie
  • Nowy Start promu „Epsilon”

Nowy rok rozpoczął się od filmowego akcentu. Prom Jan Śniadecki stał się planem zdjęciowym dla serialu Netflix „Heweliusz”. niedługo potem jednostka została sprzedana i przemianowana na Thalassitis, kończąc swoją służbę pod polską banderą.

fot: Wikipedia, Jan Śniadecki, Autorstwa Kapitel – Praca własna

Jednocześnie w flocie Unity Line zaszły zmiany – największy prom Epsilon rozpoczął rejsy na trasie Trelleborg, zastępując Galileusza, który został skierowany na linię do Ystad.

Fot: Unity Line

LUTY

  • „Nova Star” w MSR „Gryfia” S.A.

Prom Nova Star, należący do Polferries, po raz pierwszy zawitał do Szczecina na remont w stoczni Gryfia. Wydarzenie było dowodem na dalszą integrację Polferries z lokalnym przemysłem stoczniowym, a także na dbałość o stan techniczny i nowoczesność floty. Nova Star obsługuje zwykle trasę Gdańsk – Nynäshamn (Szwecja).

Fot: MSR Gryfia

CZERWIEC

  • Varsovia przejmuje ster

Polferries ogłosiło istotne zmiany w swojej flocie. Prom Cracovia miał zostać wyczarterowany, a jego miejsce na linii Świnoujście-Ystad zajmie Varsovia.

LIPIEC

  • Przełom na trasie Świnoujście – Ystad

22 lipca prom Varsovia, podróżując z Wenecji, zawitał do Ystad, przygotowując się do swojego nowego zadania. Zaledwie pięć dni później, 27 lipca, Cracovia odbyła swój ostatni rejs z Ystad o godzinie 13:40, a Varsovia wyruszyła w kierunku Polski o 12:30, oficjalnie przejmując linię.

Fot: Polferries

SIERPIEŃ

  • „Cracovia” wyczarterowany nowej firmie z Algierii
  • Regaty Unity Line

Algierski portal Observalgerie.com poinformował, iż 23 sierpnia nowa algierska firma żeglugowa Nouris El Bahr Ferries rozpocznie regularne rejsy między Marsylią we Francji a Portem Bidżaja (Béjaïa) w Algierii. Co ciekawe, rejsy te miały odbywać się na pokładzie jedynego promu tej firmy, którym jest Cracovia.

XXII Regaty Unity Line im. Piotra Waszczenko odbyły się na wodach Bałtyku, obejmując akweny w pobliżu Dziwnowa, Świnoujścia, Szwecji i Danii. Regaty przyciągają zarówno zawodowców, jak i amatorów z Polski i zagranicy. Wspierane przez Unity Line, stały się stałym punktem w kalendarzu sportowym, promując żeglarstwo i współpracę na Bałtyku.

Fot: Vessel Finder

WRZESIEŃ

  • Uroczysta inauguracja Varsovii

2 września w Terminalu Promowym w Świnoujściu odbyła się oficjalna inauguracja Varsovii. Uroczystość ta była podkreśleniem strategicznego znaczenia jednostki dla Polferries, zarówno pod względem zwiększenia przepustowości, jak i komfortu pasażerów.

GRUDZIEŃ

  • Nowe nazwy promów
  • Wodowanie nowoczesnego promu Ro-Pax NP102

Rok 2024 zakończył się ważnym wydarzeniem dla Unity Line. 10 grudnia poznaliśmy nazwy dwóch nowych promów – Jantar i Bursztyn.

Fot: PŻM

W Gdańskiej Stoczni „Remontowa” zwodowano drugi prom RoPax NB102, budowany dla Unity Line z grupy PŻM. Promy mają być napędzane nowoczesnymi silnikami LNG w układzie hybrydowym i spełniać najwyższe europejskie standardy, zwiększając konkurencyjność polskich armatorów na Bałtyku. Jednostki te, dzięki zaawansowanemu systemowi RoRo i wysokiej jakości wykonania, będą efektywne kosztowo i bezpieczne w eksploatacji na trasach do Skandynawii.

Fot: Unity Line

2024 rok stanowił solidną podstawę do dalszego rozwoju w nadchodzących latach. Planowane wprowadzenie nowych jednostek oraz inwestycje w infrastrukturę wskazują, iż Polferries i Unity Line będą kontynuować swoją misję dostarczania najwyższej jakości usług oraz promowania polskiego przemysłu żeglugowego.

Idź do oryginalnego materiału