Agencja Informacyjna: Studium Przedsiębiorczości to nowy portal utworzony przez sieć Żabka. Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim ponad 25-letnim doświadczeniem z zakresu przedsiębiorczości i prowadzenia sklepu w modelu franczyzowym z współpracującymi z nią przedsiębiorcami oraz z osobami rozważającymi założenie własnej działalności.
Spis treści
Tylko 9 proc. Polaków uważa, iż posiada dużą wiedzę w zakresie przedsiębiorczości
„Badanie gotowości biznesowej Polaków – 2022 rok” (Badanie Assay Biznes) wskazało, iż aż 62 proc. obywateli Polski ocenia swoją wiedzę nt. prowadzenia biznesu jako małą lub żadną. Tylko 9 proc. Polaków zadeklarowało, iż posiada w tym zakresie dużą wiedzę.
Przemysław Kijewski: Żabka edukuje w zakresie przedsiębiorczości
„Sieć Żabka chce szerzyć wiedzę dotyczącą szeroko pojętej przedsiębiorczości wśród osób, które pragną doskonalić swoje kompetencje ogólnobiznesowe.” – Wyjaśnia Przemysław Kijewski – dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska. – „Zależy też na przekazaniu praktycznych porad i wskazówek tym, którzy dopiero myślą o prowadzeniu własnego biznesu i samodzielnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Jak bowiem pokazują różne analizy, wiele osób, w Polsce, wątpi w swoje umiejętności i obawia się założenia działalności gospodarczej z uwagi na brak wiedzy i odpowiedniego przygotowania.” – Komentuje Przemysław Kijewski – dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
„Dzięki ponad 25-letniej działalności na rynku franczyzowym, siec Żabka poprzez edukację nieformalną, może mieć szerszy, realny wpływ na kreowanie przedsiębiorczości i wiedzy biznesowej wśród polskiego społeczeństwa. W tym celu sieć Żabka opracowała i uruchomiła Portal Studium Przedsiębiorczości – to miejsce, gdzie korporacja dzieli się swoimi doświadczeniami. Do współpracy przy materiałach Żabka zaprosiła też wielu ekspertów.” – Mówi – Komentuje Przemysław Kijewski – dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Co to jest portal Studium Przedsiębiorczości, prowadzony przez sieć Żabka
Portal Studium Przedsiębiorczości to bezpłatny portal edukacyjny, przeznaczony dla wszystkich rozważających założenie własnej działalności gospodarczej, chcących rozwinąć swoje przedsiębiorstwo, czy zwyczajnie chcących zwiększyć wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości. Materiały podzielono na 3 kategorie, w zależności od poziomu zaawansowania: „Mój pierwszy biznes”, „Rozwój biznesu” oraz „Cudzoziemcy w biznesie”. Platforma zawiera bogatą bazę edukacyjno-informacyjną poświęconą zagadnieniom ekonomicznym, prawnym, księgowym, innowacjom czy związaną z zarządzanie kapitałem ludzkim. Znajdzie się na niej również miejsce m.in. dla tematycznych kursów, webinarów i podcastów. Prezentowane będą na bieżąco artykuły czy relacje ze szkoleń i spotkań, prowadzonych przez przedstawicieli sieci na uczelniach wyższych, w ramach akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości czy na targach. Materiały dostępne są dla wszystkich, którzy założą konto na platformie.
Historia Studium Przedsiębiorczości prowadzonego przez sieć Żabka
- Studium Przedsiębiorczości 2022
- W 2022 r. Żabka zainicjowała program Studium Przedsiębiorczości, którego założeniem jest edukacja osób – przede wszystkim ze środowiska akademickiego i organizacji pozarządowych – zainteresowanych przedsiębiorczością.
- Studium Przedsiębiorczości 2023
- W 2023 roku sieć realizowała współpracę z 14 uczelniami wyższymi i jedną szkołą policealną.
- Studium Przedsiębiorczości 2024
- W 2024 roku Żabka także prowadzi działania edukacyjne we współpracy z uczelniami wyższymi. W ramach kooperacji realizowane są szkolenia stacjonarne i zdalne, realizowane przez specjalistów z Działu Szkoleń Rozwojowych Żabki. Wykłady koncentrują się wokół zagadnień, związanych z umiejętnościami miękkimi czy franczyzowym modelem biznesowym, a także podnoszą kompetencje z zakresu zarządzania i komunikacji.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, Gry o Karierę, Ogólnopolski Tydzień Kariery i Dni Otwarte sieci Żabka
W ramach projektu Studium Przedsiębiorczości podejmowane są inicjatywy w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, Gry o Karierę, Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, a także organizowane są Dni Otwarte z Żabką.
Żabka edukuje aktualnych i przyszłych franczyzobiorców
Spółka Żabka troszczy się także o adekwatny poziom wiedzy i kompetencji osób, które zakładają z nią swoje przedsięwzięcia. W ramach procesu rekrutacji każdy kandydat na franczyzobiorcę przechodzi 15-dniowe szkolenie w sklepie trenerskim, które obejmuje zagadnienia z obszaru zarządzania, sprzedaży, finansów, obsługi klienta, informatycznym czy zarządzania kapitałem ludzkim, i kończy się egzaminem końcowym.
Onboarding dla franczyzobiorców sieci
Po otwarciu sklepu franczyzobiorcy spółki Żabka objęci są „onboardingiem” z opieką partnera oraz trenera ds. szkoleń. Przez cały okres współpracy przedsiębiorcy, pod szyldem Żabki, korzystają ponadto ze specjalnej Platformy Rozwojowej, z bazą wiedzy o sieci i szeregiem szkoleń oraz webinarów, które poszerzają ich wiedzę i umiejętności biznesowe oraz pozwalają być na bieżąco ze zmianami wdrażanymi w organizacji.
Akademia Przedsiębiorczości sieci Żabka
W 2023 r. Żabka roku uruchomiła też „Akademię Przedsiębiorczości”, której celem jest podnoszenie umiejętności kandydatów i współpracujących z siecią franczyzobiorców z zakresu zarządzania zespołem i placówką, kompetencji komercyjnych oraz szeroko pojętej przedsiębiorczości. Inicjatywa realizowana jest w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy. Więcej na: www.zabka.pl/franczyza i www.studiumprzedsiebiorczosci.pl
17.000.000 Polaków mieszka w odległości 500 metrów od najbliższego sklepu sieci Żabka
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4.000 nowych sklepów w latach 2016-2021. Ponad 17.000.000 konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższego sklepu sieci Żabka.
Co to jest convenience?
Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do współczesnej wygody. Używa się go się w węższym znaczeniu w przypadkach małych sklepów, zwykle położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach, handlujący głównie towarami na potrzeby bieżące. Są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody, alkohole itp.), środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, papierosy, zapałki, baterie itp. Czasami też np. losy na loterie.
Zobowiązania sieci Żabka
W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Informacje o Grupie Żabka można znaleźć na: www.zabkagroup.com. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2022: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/