Prezes UOKiK wyjaśnia, jak obliczać i prezentować obniżki cen

1 rok temu
Z kontroli i monitoringu rynku przeprowadzonych przez UOKiK wynika, iż sprzedawcy często popełniają błędy przy oznaczaniu obniżek. Kto, kiedy i w jaki sposób musi podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką? Sprawdź w wyjaśnieniach Prezesa UOKiK. Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy, którzy organizują obniżki, muszą informować o najniższej cenie z 30 dni poprzedzających promocję. I od tej właśnie ceny muszą obliczać ewentualne korzyści, np. „oszczędzasz 50 zł” czy „-20%”. Nowy przepis ma zapobiegać żonglerce cenami – podwyższaniu ich tuż przed wyprzedażą po to, aby wywołać wrażenie, iż rabat jest atrakcyjniejszy niż w rzeczywistości. Ma także ułatwiać konsumentom porównanie cen i pokazywać, czy obniżka jest dla nich korzystna.
– Z naszych dotychczasowych obserwacji i kontroli, a także pytań od przedsiębiorców wynika, iż rynek ma trudności z tym przepisem. Nie wszyscy, którzy powinni, prawidłowo obliczają i podają najniższą cenę z 30...
Idź do oryginalnego materiału