Trendy w polskiej turystyce na 2025 rok

2 dni temu

Polska turystyka w 2025 roku będzie napędzana przez dynamicznie zmieniające się preferencje podróżnych, nowe technologie i rosnącą świadomość ekologiczną. Na podstawie raportów i prognoz branżowych wyłania się obraz trendów, które zdominują rynek turystyczny w nadchodzącym roku.

Rozwój turystyki ekologicznej i zrównoważonej

Polska Organizacja Turystyczna (POT) przewiduje, iż w 2025 roku coraz więcej turystów będzie wybierać kierunki oparte na zrównoważonym rozwoju, w tym agroturystykę, ekologiczne gospodarstwa wiejskie oraz wycieczki promujące kontakt z naturą. Polacy są bardziej świadomi ekologicznie i wybierają miejsca oferujące możliwość odpoczynku z minimalnym wpływem na środowisko.

Dynamiczny wzrost popularności city breaków

Raporty Polskiej Izby Turystyki (PIT) wskazują, iż krótkie wyjazdy do dużych miast, takich jak Warszawa, Kraków, Gdańsk czy Wrocław, będą zyskiwać na popularności. Wynika to z rosnącej dostępności tanich połączeń lotniczych oraz dynamicznego rozwoju infrastruktury miejskiej, w tym nowych hoteli i atrakcji turystycznych.

Personalizacja ofert turystycznych

Z danych komercyjnych platform, takich jak Booking.com i Airbnb, wynika, iż turyści coraz częściej szukają ofert dostosowanych do swoich indywidualnych potrzeb. Personalizowane propozycje wyjazdów – od rodzinnych wakacji po ekskluzywne podróże dla par – będą najważniejsze w przyciąganiu klientów.

Wzrost zainteresowania turystyką zdrowotną

Według GUS i badań Deloitte, Polacy w 2025 roku będą chętniej korzystać z uzdrowisk, SPA oraz wyjazdów wellness. Popularność tego segmentu rośnie ze względu na większą świadomość zdrowotną oraz rozwój infrastruktury w takich miejscach jak Ciechocinek, Nałęczów czy Krynica-Zdrój.

Technologie w turystyce

Raporty PwC i analizy TripAdvisor wskazują, iż w 2025 roku turyści będą coraz częściej korzystać z technologii przy planowaniu podróży. Rezerwacje online, wirtualne przewodniki, a także aplikacje mobilne do planowania i zarządzania wyjazdami staną się standardem.

Polska turystyka w 2025 roku będzie się rozwijać w kierunku personalizacji ofert, ekologii i wykorzystania nowych technologii. Turyści coraz częściej będą poszukiwać miejsc i usług odpowiadających ich indywidualnym potrzebom, co wymusza na branży innowacyjność i szybkie reagowanie na zmieniające się trendy.

Idź do oryginalnego materiału