Większość franczyzobiorców Grupy Żabka zarabia ponad 30.000 zł

23 godzin temu
Zdjęcie: Żabka franczyzobiorcy 30.000 zł


Agencja Informacyjna: W pierwszej połowie 2025 roku prawie 84 proc. franczyzobiorców prowadzących sklepy pod szyldem „Żabka” osiągnęło miesięczny przychód w wysokości 30.000 zł lub więcej. Wynik ten potwierdza stabilną pozycję franczyzy „Żabka” na rynku oraz atrakcyjność modelu biznesowego, który łączy gotowe rozwiązania, z kompleksowym wsparciem dla przedsiębiorców.

Spis treści

Przemysław Kijewski o korzyściach franszyzy sieci Żabka
Franczyzowy model biznesu to bezpieczne rozwiązanie
Tak Gracjan Zborowski ocenia franszyzę Grupy Żabka
Grupa Żabka liderem sklepów typu modern convenience
Kompleksowy ekosystem Grupy Żabka
Struktura ekosystemu Grupy Żabka

Jeszcze wyższy odsetek odnotowano w Warszawie, gdzie 84,88 proc. franczyzobiorców Grupy Żabka wygenerowało przychód wynoszący minimum 33.000 zł. Przychód franczyzobiorcy zależy m.in. od osiągniętego obrotu ze sprzedaży towarów handlowych (marży), liczby lub wartości zawartych umów na świadczenie usług okołohandlowych oraz wartości naliczonych rabatów. Obecnie, w całej Polsce, z franszyzy Grupy Żabka korzysta 10.000 lokalnych przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 11.800 sklepów.

Przemysław Kijewski o korzyściach franszyzy sieci Żabka

„Mimo zmiennych czynników zewnętrznych i licznych wyzwań, z jakimi mierzą się mali przedsiębiorcy, franczyza pozostaje stabilnym oraz przewidywalnym modelem biznesowym.” – Ocenia Przemysław Kijewski – Dyrektor Operacyjny (agn. COO – Chief Operating Officer) Żabka Polska. – „Współpraca z Grupą Żabka daje realne korzyści finansowe, a kompleksowe wsparcie, jakie oferuje Sspółka, w tym dostęp do praktycznej wiedzy i nowoczesnych technologii, stanowią istotny element, zwiększający bezpieczeństwo prowadzenia własnej działalności oraz potencjał dalszego rozwoju osób korzystających z franszyzy.” – Twierdzi Przemysław Kijewski – Dyrektor Operacyjny (agn. COO – Chief Operating Officer) Żabka Polska.

Franczyzowy model biznesu to bezpieczne rozwiązanie

Franczyzowy model biznesu jest bezpiecznym rozwiązaniem, opartym na współpracy, ze sprawdzonym partnerem, który oferuje szerokie wsparcie w uruchomieniu i prowadzeniu biznesu. W przypadku Grupy Żabka, przedsiębiorcy mogą liczyć m.in. na sklep, wyposażony w towar, meble i sprzęt, szkolenia z różnych obszarów, w tym zarządzania kadrą, finansami, IT czy sprzedażą, a także na zaplecze logistyczne i marketingowe. Grupa Żabka oferuje również takie wsparcie jak program „Auto na start” lub „Pakiet relokacyjny”. Dodatkowo franczyzobiorcy objęci są ubezpieczeniem „Polisa na biznes”, a sieć Żabka zapewnia nowoczesne rozwiązania technologiczne usprawniające prowadzenie sklepu oraz opiekę dedykowanych przedstawicieli – w tym partnerów ds. sprzedaży, którzy na co dzień wspierają franczyzobiorców w zarządzaniu ich biznesem.

Tak Gracjan Zborowski ocenia franszyzę Grupy Żabka

„Dzięki gotowemu modelowi biznesowemu, oferowanemu przez Grupę Żabka mogłem skupić się na prowadzeniu własnej działalności, kontakcie z klientami i zespołem, zamiast martwić się o kwestie operacyjne.” – Zwierza się Gracjan Zborowski – franczyzobiorca sklepu Żabka z Wrocławia. – „We współpracy z Grupą Żabka cenię stabilny przychód oraz dostęp do nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają mi codzienne zarządzanie sklepem.” – WyjaśniaGracjan Zborowski – franczyzobiorca sklepu Żabka z Wrocławia.

Grupa Żabka liderem sklepów typu modern convenience

Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do pojęcia „współczesnej wygody”, w węższym znaczeniu używa się go w odniesieniu do modelu małych sklepów, zwykle położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach przez klientów. W Polsce twórczo koncepcję sklepów modern convenience twórczo rozwija sieć sklepów Żabka.

W tego typu placówkach oferuje się przede wszystkim towary pierwszej potrzeby, a więc żywność i napoje, wiele jest gotowych do natychmiastowego spożycia, a zatem są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody) itp., środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, alkohole, papierosy, zapałki, baterie itd. Czasami są też np. losy na loterie. W sklepach sieci są to choćby startery do telefonów komórkowych i ich zasilenia, możliwość nadania i odebrania paczki, ubezpieczenia czy choćby naprawa obuwia. Sieć posiada też szeroką ofertę posiłków na ciepło takich jak hot dogi, pizza, panini, frytki i wiele innych. Furrorę stanowi sprzedaż wysokiej jakości gorącej kawy.

Kompleksowy ekosystem Grupy Żabka

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem modern convenience, którego misją jest tworzenie wartości, poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.

Struktura ekosystemu Grupy Żabka

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie moder convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. blisko 11.800 placówek, działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów, przez całą dobę, w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje ponadto zaawansowaną i stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, która powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza, restauracyjnej jakości, gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych, Grupa Żabka realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dóbr szybkozbywalnych (FMCG – angielski akronim dystrybucji MCG to skrót od angielskiego terminu: Fast Moving Consumer Goods). Spółka Żabka uruchomiła również w Republice Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna

AI, gospodarka /ART/ 19 października 2025 zdjęcie mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału