Wyprawka szkolna - ostatni dzwonek

2 lat temu
  • Rodzicu, opiekunie! Pamiętaj, iż masz różne prawa gdy kupujesz online i w sklepie stacjonarnym. jeżeli produkt ma wadę – skorzystaj z prawa do reklamacji. Dotyczy ono również towarów używanych np. podręczników zakupionych w księgarni, antykwariacie czy komisie.
  • Podręczniki, zeszyty, wybór szkolnego plecaka, fotelu czy biurka… To ostatni moment na zakupy przed pierwszym dzwonkiem.
  • Rodzicu, opiekunie! Pamiętaj, iż masz różne prawa gdy kupujesz online i w sklepie stacjonarnym. jeżeli produkt ma wadę – skorzystaj z prawa do reklamacji. Dotyczy ono również towarów używanych np. podręczników zakupionych w księgarni, antykwariacie czy komisie.
  • Nie kieruj się wyłącznie walorami estetycznymi czy ceną. Zwróć uwagę na kwestie zapewniające dziecku wygodę, bezpieczeństwo i zdrowy kręgosłup.

Skompletowanie wyprawki szkolnej może być dla rodziców i opiekunów nie lada wyzwaniem. W odpowiedzi na listę rzeczy, o które muszą zadbać przed pierwszym dzwonkiem otrzymują bogatą ofertę produktów. Na co jednak szczególnie powinni zwrócić uwagę? Polecamy skorzystać z przygotowanego przez UOKiK poradnika.

Rodzicu, opiekunie! Pamiętaj o prawach, które masz jako konsument:

  • Jeśli plecak, krzesło czy biurko okazały się wadliwe, złóż reklamację. Masz na to 2 lata od zakupu. Możesz żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny, a gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy.
  • Rzeczy używane również możesz reklamować. Pamiętaj jednak, iż sprzedawca może skrócić na to czas do jednego roku.
  • Reklamować możesz także produkt kupiony na wyprzedaży. Wyjątkiem jest sytuacja, w której dana rzecz została przeceniona ze względu na konkretną wadę, o czym zostałeś poinformowany, np. w plecaku był uszkodzony suwak. Wtedy z tego powodu nie możesz złożyć reklamacji. Natomiast jeżeli pojawi się inna wada np. odpruje się ramiączko – już tak.
  • Ceny artykułów szkolnych oraz podręczników są zależne od sprzedawców. Przed zakupem porównaj je w różnych miejscach. Uważaj na rabaty i okazje. Zrób rozeznanie, aby móc stwierdzić, czy na danej promocji faktycznie zaoszczędzisz.
  • Masz więcej praw w wirtualnym sklepie. jeżeli wyprawkę szkolną kupujesz przez internet, masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Nie musisz podawać powodu, wystarczy, iż wyślesz stosowne oświadczenie. W ciągu kolejnych 14 dni musisz na własny koszt odesłać towar. Zwracany produkt nie powinien mieć śladów użytkowania, inaczej sprzedawca może potrącić koszty doprowadzenia rzeczy do stanu pierwotnego, czyli np. prania.
  • Podczas zakupów w tradycyjnym sklepie dobrze przemyśl wybór, bo zwrot niewadliwego towaru zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy i to on ustala jego warunki. Może wymagać oryginalnego opakowania, a pieniądze oddawać tylko na kartę podarunkową. Przed transakcją upewnij się, jakie zasady obowiązują w danym sklepie.


Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 222 66 76 76 – infolinia konsumencka
E-mail: [email protected]
Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie
Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: [email protected]
Twitter: @UOKiKgovPL
Znajdziesz nas również na Instagramie:

Idź do oryginalnego materiału