Wzrósł zysk operacyjny marki, która w przyszłym roku ubierze naszych olimpijczyków

fashionbiznes.pl 1 rok temu

W trzecim kwartale bieżącego roku zysk operacyjny niemieckiego producenta odzieży sportowej wyniósł 409 mln zł. W wyniku niższych kosztów transportu i korzystniejszej struktury biznesowej jego marża brutto wzrosła o 0,2 punktu procentowego do 49,3 proc. We wszystkich regionach generowane przez markę przychody neutralne wzrosły o 1 proc. Sprawdź szczegółowe wyniki.

Przeczytaj również: Kiedy osiągniemy cel inflacyjny i dlaczego nie wynosi on zero? [prognoza]

Adidas – wyniki finansowe 3Q23

Trzeci kwartał był kolejnym, w którym zaobserwowaliśmy postęp i wyniki były lepsze niż oczekiwano. Zainteresowanie wokół naszej linii Terrace (Samba, Gazelle, Spezial) ponownie rozbudziło wzrost w naszym sektorze Lifestyle. Zwiększyliśmy również podaż. Wciąż jednak daleko nam do pokrycia całkowitego bieżącego zapotrzebowania. Efekt aureoli wywołany tymi odnoszącymi sukcesy modelami, w połączeniu z nową kampanią Originals, którą rozpoczęliśmy we wrześniu, zwiększył popularność naszej marki we wszystkich częściach świata – powiedział dyrektor generalny marki Adidas, Bjørn Gulden.

W omawianym okresie zysk operacyjny marki Adidas wyniósł 409 mln euro (w 2022 r.: 564 mln euro). Kwota ta objęła wydatki nadzwyczajne o łącznej wysokości około 110 mln EUR. Po opodatkowaniu jej dochód netto z działalności kontynuowanej wzrósł do 270 mln euro (w 2022 r.: 66 mln euro), podczas gdy podstawowy EPS z działalności kontynuowanej (można zdefiniować jako zysk netto na akcję) wzrósł do 1,40 euro (w 2022: 0,34 euro) W trzecim kwartale marża operacyjna osiągnęła 6,8 proc. (w 2022 r.: 8,8 proc.).

Adidas poinformował o 4-proc. spadku tak zwanych pozostałych kosztów operacyjnych. Ich wysokość zatrzymała się na poziomie 2,570 mld euro (w 2022 4.: 2,676 mld euro). Wydatki na marketing i punkty sprzedaży zmalały o 7 proc. do 644 mln euro (w 2022r.: 691 mln euro). Ogólne koszty operacyjne zniwelowano o 3 proc. do 1,926 mld euro (w 2022r.: 1,985 mld euro).

Przeczytaj również: Ed Sheeran – analiza stylu artysty

Adidas – pierwsze dziewięć miesięcy roku

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku przychody neutralne pod względem walutowym marki Adidas pozostały na niezmienionym poziomie w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Jej marża brutto spadła o 1,4 punktu procentowego do 48,4 proc. (w 2022 r.: 49,7 proc.). Negatywne zmiany kursów walut silnie wpłynęły na rozwój marży brutto w tym okresie. Adidas wygenerował zysk operacyjny w wysokości 646 mln euro (w 2022 r.: 1,393 mld euro) w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku.

– W IV kwartale będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na naszych priorytetach i położymy podwaliny pod lepszy przyszły rok 2024 oraz pomyślne lata 2025 i 2026. W tym co kwartał poprawialiśmy nasze prognozy i w tej chwili oczekujemy, iż przychody neutralne pod względem walutowym spadną jedynie do niskiego poziomu jednocyfrowego i zanotujemy niewielką stratę operacyjną w wysokości 100 mln euro – podsumował Gulden.

Przeczytaj również: Warsztaty rysunku i ilustracji mody

Zdjęcie główne: Unsplash

Idź do oryginalnego materiału