Zaawansowanie prac na terminalu T3 Baltic Hub sięgnęło 40 proc.

9 miesięcy temu

Powstający w Gdańsku nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub, realizowany przez konsorcjum Budimex i DemeDredging osiągnął 40 procentowy poziom zaawansowania budowy.Obiekt będzie jednym
z najnowocześniejszych tego typu w Polsce i Europie. Właśnie ukończony został etap zalądowienia oraz obudowy blisko czterdziestohektarowej powierzchni. w tej chwili prowadzone są głównie prace kafarowe i żelbetowe. Rozpoczęto także wbijanie stalowych brusów na południowej ścianie terminala. Wszystkie czynności prowadzone są z najwyższą dbałością o środowisko naturalne.

Realizacja Baltic Hub T3 to m.in. budowa nabrzeża głębokowodnego o łącznej długości 717 m, głębokości 18 m oraz placu o powierzchni 36 ha. Po ukończeniu inwestycji możliwości przeładunkowe terminala zwiększą się z obecnych 3 do 4,5 mln TEU rocznie co oznacza, iż będzie to jeden z największych tego typu obiektów w Europie, zdolny obsługiwać największe statki na świecie. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na trzecikwartał 2025 r.

Terminal kontenerowy T3 ma być półautomatyczny, a cały proces ‎sterowania i ‎zarządzania obiektem będzie realizowany z oddalonego od niego budynku. Zakres ‎prac teletechnicznych w tej ‎inwestycji jest do tej pory niespotykany w Polsce. ‎

W ‎tej chwili mamy zakończone prace hydrotechniczne, wchodzimy w etap prac ‎konstrukcyjnych w trakcie których powstanie nawierzchnia terminalu, szyny i wszelkie urządzenia służące do ‎przeładunków kontenerów. Ogromnie interesująca, biorąc pod uwagę unikatowość obiektu i jego rolę jest zastosowana teletechnika i energetyka– mówi Jakub Długoszek, Dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego w Budimex SA.

– Tak duża budowa prowadzona na nabrzeżu wymaga wyjątkowej dbałości o środowisko. Dlatego wszystkie prowadzone przez nas czynności wykonywane są z należytą troską o żyjące tu zwierzęta. W celu ich ochrony prace realizowane są pod nadzorem przyrodniczym –dodajeAnna Soszyńska, Koordynator Ochrony Środowiska na kontrakcie budowy terminala T3 w Budimex SA.

Przy budowie terminala T3 zastosowano najnowsze technologie, dzięki którym środowisko naturalne, w którym powstaje nowy terminal pozostanie niezakłócone.Prowadzone są monitoringi środowiskowe, badany jest hałas pod wodą oraz na lądzie. Dodatkowo wykorzystywane są specjalne urządzenia odstraszające, celem ochrony ssaków morskich.

To nie jedyny przykład działań Grupy Budimex mający na celu włączanie się w aktywną ochronę regionu wybrzeża Bałtyku. W grudniu ubiegłego roku nawiązano współpracę z Fundacją Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, odpowiedzialną za Stację Morską i Fokarium w Helu. Wynikiem współpracy było przekazanie ośrodkowi rehabilitacji fok zaawansowanego analizatora biochemicznego, który pomoże w odtwarzaniu populacji ssaków morskich – fok i morświnów.

Ochrona środowiska to jeden z priorytetów Budimeksu. Spółka chce być liderem branży w tej dziedzinie i dlatego konsekwentnie inwestuje w odnawialne źródła energii oraz redukuje ślad węglowy. Aby osiągnąć neutralność klimatyczną firma sukcesywnie przechodzi na model gospodarki o obiegu zamkniętym.

BUDIMEX SA jest spółką z ponad pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Mostostal Kraków oraz FBSerwis.

Źródło mat. prasowy

Idź do oryginalnego materiału