Zmiana kodu CN oleju napędowego a koncesja lub wpis w rejestrze podmiotów przywożących

1 miesiąc temu

Początek roku przyniósł zmianę kodu CN oleju napędowego, co wymusza złożenie odpowiedniego wniosku na przedsiębiorcach posiadających koncesję lub wpis w rejestrze podmiotów przywożących.

Podstawą jest znowelizowane rozporządzenie dotyczące szczegółowego wykazu paliw ciekłych, których wytwarzanie, magazynowanie, przeładunek, przesyłanie, dystrybucja oraz obrót – w tym handel międzynarodowy – wymaga koncesji oraz których przywóz wymaga wpisu do rejestru podmiotów przywożących. Obowiązuje ono od 1 stycznia 2025 r.

Zmiana kodu CN oleju napędowego (w tym do celów grzewczych)

Nowelizacja wynika ze zmiany kodu CN oleju napędowego z CN 2710 19 43 na CN 2710 19 44. Jednocześnie hydrorafinowany olej roślinny (HVO) jest oznaczany kodem CN 2710 19 42.

W związku z wprowadzoną zmianą, przedsiębiorcy posiadający koncesję lub wpis do rejestru podmiotów przywożących, w którym figuruje olej napędowy lub olej napędowy do celów grzewczych o kodzie CN 2710 19 43, są zobowiązani do złożenia wniosku uwzględniającego te zmiany.

Pozwoli to na kontynuowanie działalności gospodarczej w zakresie paliw ciekłych na dotychczasowych warunkach do czasu rozpatrzenia wniosku przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

Termin na złożenie wniosku upływa 30 stycznia 2025 r.

Kto musi posiadać koncesję, a kto wpis do rejestru podmiotów przywożących?

Podmiot, który chce prowadzić działalność gospodarczą w zakresie obrotu paliwami ciekłymi musi uzyskać stosowną koncesję. Umożliwia ona handel hurtowy i detaliczny paliwami ciekłymi w Polsce lub z zagranicą.

Natomiast przedsiębiorca, który chce przywieźć do Polski paliwa ciekłe w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia lub importu, musi uzyskać wpis do rejestru podmiotów przywożących paliwa ciekłe. Zaliczane są do nich:

  • półprodukty rafineryjne,
  • gaz płynny LPG,
  • benzyny ciężkie,
  • benzyny silnikowe,
  • benzyny lotnicze,
  • paliwa typu benzynowego do silników odrzutowych,
  • paliwa typu nafty do silników odrzutowych,
  • inne rodzaje nafty,
  • oleje napędowe, w tym lekkie oleje opałowe,
  • ciężkie oleje opałowe,
  • benzyny lakowe i przemysłowe,
  • biopaliwa ciekłe,
  • smary.

Nasz zespół może pomóc Państwu złożyć odpowiedni wniosek, a w przypadku pytań związanych z powyższym tematem, zachęcamy do kontaktu:

Idź do oryginalnego materiału