Nowy termin
Minister Cyfryzacji[1] ogłosił nowy termin wejścia w życie obowiązku stosowania e-Doręczeń. Pierwsze podmioty będą do tego zobowiązane od 1 października 2024 r. Dokładny harmonogram opisaliśmy w artykule „e-Doręczenia oficjalnie przesunięte” na naszym blogu.
Na wdrożenie e-Doręczeń pozostało trochę czasu, warto jednak przygotować się na stosowanie nowego obowiązku z odpowiednim wyprzedzeniem. Temat trzeba zabezpieczyć m.in. od strony prawa pracy i RODO. Poza tym konieczne będzie dopasowanie rozwiązań IT stosowanych w organizacji do funkcjonowania skrzynki do e-Doręczeń.
Planowane zmiany
Ministerstwo wzięło sobie do serca uwagi wnoszone przez potencjalnych użytkowników systemu. Zapowiadane zmiany obejmują m.in.:
- zwiększenie limitu rozmiaru wiadomości z załącznikami z 15 MB do 500 MB;
- zwiększenie maksymalnej liczby adresatów wiadomości masowej z 15 do 1000;
- uruchomienie powiadomień dotyczących e-Doręczeń w aplikacji mObywatel;
- wprowadzenie możliwości podpisywania wiadomości dzięki profilu zaufanego.
Najważniejszą planowaną zmianą jest zmiana momentu wystawienia dowodu doręczenia (odbioru przesyłki) – będzie to następowało w chwili otwarcia wiadomości, a nie z chwilą zalogowania się do skrzynki do e-Doręczeń (tak jest obecnie).
Na bieżąco śledzimy zmiany w temacie e-Doręczeń i będziemy o nich informować. Chętnie wesprzemy Państwa we wdrożeniu e-Doręczeń – to dobry moment, by rozpocząć prace.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu z autorami.
[1] https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230002764