Grupa VRG przeprowadzi rebranding sieci salonów jednej z najstarszych polskich marek. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, ruch ten jest elementem strategicznym planu mającego na celu dotarcie do nowych, młodszych konsumentów.
Przeczytaj również: Polski multibrand rozwija sieć salonów i umacnia pozycję w Europie
Grupa VRG, czyli firma z Krakowa notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, której znaczącym akcjonariuszem jest Jan Kolański, zajmująca się sprzedażą odzieży i biżuterii, zdecydowała się na istotny dla niej krok. Z informacji, które opublikowała „Rzeczpospolita” wynika, iż przeprowadzi ona rebranding sieci dużych salonów prowadzonych pod marką Wólczanka. Ma być to element szerszej strategii na lata 2023-2025. Celem jest zwiększenie przychody marki do ponad 180 mln zł dzięki jej odmłodzeniu o konsumentów z grupy wiekowej 25+.
Przeczytaj również: Wyborcze obietnice. Kto podwyższy kwotę wolną od podatku, a kto wprowadzi dobrowolny ZUS?
Nowa marka ?
Rebranding Wólczanki, której korzenie sięgają 1948 r. ruszy w najbliższy piątek – 13 października. Cała transformacja ma przebiegać stopniowo. Jak poinformowała „Rzeczpospolita” główna zmiana sieci sprzedaży detalicznej Wólczanki to nowa marka. VRG od piątku wprowadza nowy szyld sklepów – Well. To właśnie pod Well sprzedawana będzie tak zwana oferta „total look”. Na temat rebradingu i strategii dla marek odzieżowych „Rzeczpospolita” porozmawiała z wiceprezes spółki – Martą Fryzowską.
– Nasi klienci nie mają jasności jeżeli chodzi o format dużych sklepów z ofertą total look – mówi Marta Fryzowska. – Ten format nie ma pełnej oferty koszul z małych butików, natomiast pojawia się w nim duża część kolekcji casualnej i to dla kobiet. To dla klientów poszukujących produktu omnichannelowo jest nie do końca jasne, bo klient nie widzi tego, co od zawsze kojarzyło mu się z marką Wólczanka. Dlatego podjęliśmy decyzję, by formatowi total look nadać odrębną nazwę – tłumaczy wiceprezes spółki.
– Wprowadzenie konceptu Well Wólczanka to dla nas nowe otwarcie, w kontekście budowania oferty total look Wólczanki dla młodych ludzi w wieku 25+ – dodaje Marta Fryzowska. VRG nie rezygnuje jednocześnie z tradycyjnej, ugruntowanej już nazwy „Wólczanka”. Well i Wólczanka przynajmniej na początek – będą występować obok siebie, choć nowy brand zdecydowanie będzie dominować.
Przeczytaj również: Prezentacja kolekcji Dawida Wolińskiego 2024
Zdjęcie główne: mat. prasowy