Najnowocześniejsze nabrzeże kontenerowe w Europie już gotowe. Dla Polski to jeden z najważniejszych projektów infrastrukturalnych. Zautomatyzowany terminal głębokowodny T3 ma znacząco zwiększyćmożliwości przeładunkowe portu i pozycję regionu w Europie.
To były 3 lata prac, setki zaangażowanych specjalistów i miliony ton wykorzystanych materiałów
W ciągu 36 miesięcy powstało 36,4 ha nowej powierzchni operacyjnej oraz 717metrów nabrzeża o głębokości 17,5 m, przystosowanego do obsługi największych kontenerowców świata. Dzięki T3 łączna zdolność przeładunkowa Baltic Hub wzrosła do 4,5 mln TEU rocznie, co oznacza dodatkowe 1,5 mln TEU wobec dotychczasowych możliwości terminalu.
Skala inwestycji robi wrażenie. Do budowy wykorzystano 4,37 mln m3 piasku, 17,5 tys. ton stali i 160 tys. m3 betonu. W pracach brało udział ponad 400 pracowników, a w najbardziej intensywnym okresie choćby 600 osób, które łącznie przepracowały ponad 3,2 mln roboczogodzin.
Terminal T3 to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie inwestycji tego typu w Europie. Został wyposażony w 7 suwnic nabrzeżowych STS oraz 20 automatycznych suwnic aRMG, tworząc niemal w pełni zautomatyzowane środowisko przeładunkowe, które znacząco skróci czas operacji i zwiększy efektywność pracy.
fot: Baltic Hub Container Terminal Sp. z o.o.

3 godzin temu







