5 najlepszych narzędzi AI do tworzenia tekstów marketingowych dla e-commerce

11 miesięcy temu

Teksty e-commerce – 5 najlepszych narzędzi

  1. ChatGPT Plus – teksty e-commerce dla wymagających
  2. Google Bard, czyli łatwe udostępnianie
  3. BingChat – GPT-4 za darmo
  4. CopyAI – rozbudowane narzędzie do tekstów e-commerce
  5. rytr – opcja dla małych sklepów online

Generowanie opisów fizycznych produktów ze sztuczną inteligencją nigdy nie było prostsze. Wystarczy załadować do czata zdjęcie produktu i wpisać prompt, czyli wskazówkę taką jak:

Wygeneruj opis produktu widocznego na zdjęciu gotowy do umieszczenia na stronie sklepu. Niech opis będzie zabawny i lekki, kierowany do młodych kobiet. Długość to 200 słów.”

Dzięki funkcji rozpoznawania obrazu dostępej od pewnego czasu w Google Bard i od niedawna także w BingChat oraz ChatGPT Plus, otrzymamy odpowiedź, która po drobnych poprawkach nadaje się do umieszczenia na stronie.

Jakie jednak narzędzia najlepiej nadają się do tworzenia tekstów e-commerce? Spośród wielu narzędzi dostępnych na rynku wybraliśmy pięć, których unikatowa propozycja wartości najbardziej przypadła nam do gustu. Pierwsze to przełomowy ChatGPT.

ChatGPT Plus – teksty e-commerce dla wymagających

ChatGPT Plus (https://chat.openai.com/) to płatna wersja rewolucyjnego narzędzia. Za 20 dolarów miesięcznie tworzy najciekawsze teksty dzięki temu, iż korzysta z najnowszego modelu od OpenAI, czyli GPT-4. Może generować opisy produktów, opisy kategorii, wpisy na bloga e-commerce oraz treści na media społecznościowe, które są spójne ze zdefiniowanym wizerunkiem marki. Oto stworzony przez Barda opis zielonej sukienki na podstawie zdjęcia:

(ZDJECIE)

Źródło: ChatGPT Plus (https://chat.openai.com/), prompt: Marta M. Kania

(ZDJECIE)

Źródło: ChatGPT Plus (https://chat.openai.com/)

Jednak ChatGPT może nie tylko tworzyć pojedyncze teksty dle e-commerce. Gdy opiszemy czym zajmuje się firma, otwierając wątek wystarczy doprecyzować pytanie, na przykład dodając następujące frazy:

  • Zaproponuj listę tematów na Facebooka dla mojego sklepu.
  • Jakie produkty warto dodać do oferty mojej firmy?
  • Napisz 3 wersje baneru na Black Friday.
  • Jakie dodatkowe usługi mogę świadczyć korzystając z mojego dotychczasowego profilu działalności, aby zwiększyć ROI?

Warto pamiętać o tym, iż w ramach jednego wątku czat GPT pamięta, jakich udzielał odpowiedzi. Dlatego warto zadawać mu pytania dodatkowe dotyczące najbardziej interesujących sugestii.

Google Bard, czyli łatwe udostępnianie

Największą zaletą używania Barda do tworzenia tekstów e-commerce jest to, iż dostarcza od razu trzech wersji odpowiedzi. Dzięki temu możemy gwałtownie porównać i wybrać najbardziej satysfakcjonującą wersję opisu kategorii czy produktu. Oto stworzony przez Barda opis zielonej sukienki na podstawie zdjęcia:

(ZDJECIE)

Źródło: Google Bard (https://bard.google.com/chat)

Czatbot od Google dobrze sprawdzi się także w przypadku pracy zespołowej – bardzo łatwo można bowiem udostępnić wygenerowany opis produktu lub cały wątek, w którym pracujemy. Wystarczy kliknąć ikonę pod odpowiedzią i wybrać jedną z opcji udostępniania.

BingChat – GPT-4 za darmo

BingChat to narzędzie najczęściej używane w zastępstwie wyszukiwarki. Świetnie sprawdza się jednak też do tworzenia tekstów e-commerce. Najprzyjemniej korzysta się z niego dzięki bocznego panelu Bing. Jest on dostępny tylko w przeglądarce Microsoft Edge. Panel bardzo ułatwia korzystanie z BingChat, w tym wyszukiwanie obrazem i zadawanie pytań dotyczących strony aktualnie otwartej w przeglądarce. Przede wszystkim oferuje jednak darmową funkcję Compose, która pozwala na wygodne generowanie tekstów e-commerce o wybranej długości i tonie, który można samodzielnie opisać lub skorzystać z gotowych tagów.

(ZDJECIE)

Źródło: Bing (https://www.bing.com/)

Co najciekawsze, BingChat daje możliwość korzystania za darmo z GPT-4 oraz najnowszego narzędzia OpenAI do tworzenia obrazów, czyli DALL·E 3. Jego główną wadą jest ograniczenie do 30 par pytanie-odpowiedź w jednej sesji i 300 na dzień. jeżeli jednak nie zamierzamy tworzyć opisów wszystkich produktów i innych tekstów e-commerce jednego dnia, ten limit nie powinien stanowić problemu.

Copy AI – rozbudowane narzędzie do tekstów e-commerce

Copy AI to jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi służących między innymi do tworzenia tekstów e-commerce. Przykładowo, tworząc blog dla sklepu, możemy skorzystać z możliwości wygenerowania wstępu lub całego paragrafu tekstu. W wersji pro Copy AI umożliwia także stworzenie szkicu całego wpisu na podstawie wskazówek tekstowych.

(ZDJECIE)

Źródło: Copy AI (https://www.copy.ai/)

Aplikacja jest także wyposażona w możliwość sprawdzania gramatyki, dzięki czemu możemy edytować tekst bezpośrednio w oknie przeglądarki bez obawy o popełnienie błędu.

Plusem jest też czytelny interfejs umożliwiający podzielenie generowanych tekstów na foldery i projekty. To bardzo przydatna funkcja, szczególnie jeżeli generujemy dużą ilość opisów produktów, albo lokalizujemy sklep i tworzymy różne wersje językowe.

Rytr – opcja dla małych sklepów online

Rytr to narzędzie do tworzenia tekstów e-commerce ze wparciem AI, w którym znajdziemy szablony umożliwiające tworzenie między innymi recenzji produktów, czy opisów produktów w formie ciągłego tekstu lub wypunktowanej listy.

(ZDJECIE)

Źródło: rytr (https://rytr.me/)

Dodatkową zaletą Rytr jest możliwość wyboru tonu generowanej wypowiedzi, na przykład entuzjastycznego, formalnego, czy zachwyconego.

Interfejs Rytr wyróżnia się prostotą. Przypomina edytor tekstu, przez co zachęca do samodzielnego pisania wspomaganego sztuczną inteligencją, a nie do powierzenia jej tworzenia całości tekstu.

To świetny wybór dla niewielkich sklepów online, ponieważ Rytr daje możliwość korzystania z darmowego konta przez nieograniczoną ilość czasu, ale przy ograniczonej ilości generowanych znaków.

Jakie teksty marketingowe są najważniejsze dla e-commerce?

Skoro mamy już za sobą przegląd narzędzi, czas zadać sobie pytanie, jakie teksty e-commerce warto stworzyć z ich pomocą? Aby skutecznie promować sklep internetowy, potrzebne są przede wszystkim następujące rodzaje treści:

  • Opisy kategorii produktów – krótkie, ale treściwe informacje o produktach w danej kategorii, ich funkcjach i zaletach. Mają zachęcić klienta do wejścia w kategorię. Dobry opis kategorii zawiera kilka charakterystycznych cech produktów, wyjaśnia ich przeznaczenie oraz korzyści. Nie powinien być za długi, maksymalnie 3-4 zdania,
  • Opisy produktów – szczegółowe informacje o cechach i korzyściach płynących z konkretnego produktu. Służą przekonaniu klienta do zakupu, a także pozycjonowaniu sklepu w wyszukiwarkach. Dobry opis produktu akcentuje jego wyjątkowe cechy i zadowolenie, jakie przyniesie zakup, a unika nadmiaru szczegółów technicznych. Tekst e-commerce zawierający opis produktu powinien mieć objętość około 200-300 słów,
  • Artykuły blogowe – dłuższe teksty poruszające tematykę związaną z ofertą sklepu. Zwiększają zasięgi i budują wizerunek eksperta. Pozwalają pokazać wiedzę na temat produktów, trendów w branży i zawierać informacje przydatne dla klientów. Ich styl powinien być ekspercki, ale przystępny, a długość uzależniona od tematu, który poruszają.
  • Posty w mediach społecznościowych – krótsze wpisy promujące wybrane produkty lub akcje specjalne w sklepie. Służą generowaniu ruchu na stronie. Ich zadaniem jest zaciekawienie i sprowokowanie do kliknięcia w link do sklepu. Powinny być krótkie, zachęcające i spójne z wizerunkiem sklepu.

Jak jednak tworzyć we współpracy z AI teksty e-commerce, które nie tylko spełnią podstawowe wymogi, ale także pozwolą przyciągnąć klientów?

Co to znaczy dobry tekst marketingowy dla e-commerce?

Aby stworzyć dobry tekst marketingowy dla e-commerce z pomocą sztucznej inteligencji, warto wiedzieć, czym powinien się charakteryzować i w razie czego przypomnieć o tym narzędziu AI uwzględniając w prompcie odpowiednie wskazówki. Skuteczny tekst reklamowy dla sklepu internetowego musi być:

  • Przekonujący i jasny – na przykład, zamiast reklamowych ogólników, takich jak „aplikacja jest intuicyjna”, powinien zawierać konkrety: „menu zawiera duże i czytelne ikony, których układ możesz dostosować do swoich potrzeb”,
  • Skoncentrowany na korzyści, jaką towar dostarcza klientowi – dobry tekst e-commerce wyjaśnia, jak produkt rozwiązuje problem lub ułatwia życie klienta, nie tylko opisuje cechy produktu. Dodajmy do naszego przykładu opis korzyści: “najpotrzebniejsze funkcje masz zawsze pod ręką, a ikony, których nie używasz po prostu ukrywasz”,
  • Perswazyjny – tekst nie tylko opisuje wartość, jaką dostarcza produkt, ale też zachęca klienta do podjęcia oczekiwanej akcji, na przykład wejścia do sklepu czy dokonania zakupu, np. „Sprawdź teraz” lub „Kup już dziś”,
  • Dopasowany do grupy docelowej – tekst e-commerce używa słownictwa i argumentów trafiających do konkretnej grupy odbiorców. Przykładowo, dla mam małych dzieci piszemy inaczej niż dla managerów dużych firm,
  • Spójny z marką – styl tekstu jest zgodny z profilem i wartościami sklepu. Słownictwo i ton jest spójny w całej komunikacji, więc choćby jeżeli to tylko krótki wpis na social media, tekst e-commerce musi pasować do całości komunikacji,
  • Poprawny – choć może się to wydawać oczywiste, nietrudno znaleźć sklepy, które nie dbają o poprawność opisów na swojej stronie. Warto pamiętać, iż błędy obniżają wiarygodność sklepu, więc tekst e-commerce musi bezbłędny pod względem składni, ortografii, interpunkcji,
  • Zoptymalizowany pod SEO – dobrze przygotowany tekst uwzględnia słowa kluczowe, ale unika ich nadmiernego stosowania. Ułatwia to dotarcie do sklepu przez wyszukiwarki.

Jak współpracować z AI przy pisaniu tekstów dla e-commerce?

Sztuczna inteligencja pozwala znacząco przyspieszyć proces tworzenia tworzenia tekstów dla sklepów internetowych, a choćby go zautomatyzować. Główne zalety wykorzystania narzędzi AI to:

  • Szybkość – gotowe teksty e-commerce powstają w ułamku czasu, który zajęłaby praca copywritera, który nie korzysta z takich narzędzi,
  • Spójność – AI pozwala utrzymać jednolity styl tekstów dla całego sklepu, choćby jeżeli pracuje nad nimi wiele osób, mogą one korzystać z tych samych promptów określających ton głosu marki i inne parametry tekstu e-commerce,
  • Personalizacja – w zaawansowanych technologicznie narzędziach istnieje możliwość generowania wersji tekstu e-commerce dopasowanych do segmentu klientów, a choćby do konkretnego użytkownika,

Aby uzyskać dobre rezultaty z narzędzi AI, kluczowa jest zmiana podejścia do tworzenia tekstów i poświęcenie sporej ilości czasu w wybór i nauczenie się nowych narzędzi. Jednak ta inwestycja z pewnością się zwróci. Rozumienie zasad współpracy z AI pozwoli bowiem na odpowiednie przygotowanie promptów, czyli wskazówek dla narzędzia. Powinny one jasno określać typ treści, jej długość, docelowych odbiorców oraz styl. Dodatkowo pomocne mogą być przykłady istniejących tekstów e-commerce, które spełniają nasze oczekiwania.

Warto zawsze pamiętać o tym, iż po wygenerowaniu treści należy je zawsze sprawdzić pod kątem poprawności i logiki. Wszystkie modele sztucznej inteligencji są bowiem bardzo przekonującymi kłamcami – jeżeli brakuje im informacji, tworzą tekst zawierający prawdopodobne, ale nieprawdziwe informacje.

Chociaż generatywna AI głęboko zmienia sposób tworzenia treści i znacząco przyspiesza tworzenie tekstów e-commerce, ostateczna kontrola ich jakości należy zawsze do człowieka.


Marta Matylda Kania,
Założycielka Superpowered by AI.

Opracowuje dla biznesu procesy tworzenia treści przez generatywną sztuczną inteligencję. Interesuje się przyszłością AI w biznesie, pisze zaawansowane prompty i prowadzi szkolenia z ChataGPT dla firm.

Idź do oryginalnego materiału