
BYD pracuje nad ultra-wydajnym silnikiem elektrycznym. Chińska firma zgłosiła już cztery patenty modyfikujące pole magnetyczne pomiędzy wirnikiem a stojanem. Nowe rozwiązania mają pomóc w lepszym zarządzaniu momentem obrotowym i mocą. BYD szczegółowo opisuje technologię silników synchronicznych z magnesami trwałymi o zmiennym strumieniu.
Spis treści
- BYD pracuje nad ultra-wydajnym silnikiem elektrycznym
- Firma zgłosiła cztery patenty modyfikujące pole magnetyczne
- Nowe rozwiązania mogą poprawić wydajność i wydłużyć zasięg przy wysokich prędkościach
BYD rozwija silnik elektryczny
fot. BYDChińska firma zgłosiła cztery patenty szczegółowo opisujące technologię silników synchronicznych z magnesami trwałymi o zmiennym strumieniu. Zostały one opublikowane przez chiński urząd ochrony własności intelektualnej, choć pochodzą jeszcze z maja 2024 roku.
Patenty zgłoszone przez firmę opisują mechanizmy regulacji strumienia magnetycznego wirnika w celu poprawy wydajności w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Krótko mówiąc, zmieniają pole magnetyczne silnika w zależności od prędkości, aby poprawić wydajność. Nie jest to pierwszy raz, kiedy BYD pracuje nad technologią zmiennego przepływu. Ale dzięki tym nowym patentom firma jeszcze bardziej rozwija tę koncepcję.
Jak działa zmienny przepływ w silnikach elektrycznych?
fot. BYDSilnik synchroniczny z magnesami trwałymi o zmiennym strumieniu to typ silnika, w którym strumień można regulować, w zależności od warunków pracy. Konwencjonalne silniki mają stały strumień wirnika, który zapewnia wysoki moment przy niskich prędkościach, ale zmniejsza wydajność przy wyższych. Wszystko ze względu na wsteczne pole elektromagnetyczne. Nowy rodzaj silnika dynamicznie reguluje przepływ, aby utrzymać wydajność choćby przy dużych prędkościach.
Regulacja strumienia odbywa się poprzez poruszanie się lub kontrolowanie elementów wewnątrz wirnika. Przy niskich prędkościach strumień magnetyczny jest maksymalizowany. To pozwala zapewnić wysoki moment obrotowy. Jednakże, przy wyższych prędkościach przepływ jest redukowany. To pozwala zminimalizować przeciwstawne siły i utrzymać wydajność bez nadmiernego zużycia energii.

2 godzin temu






