Spis treści
Czytasz teraz:
Canva – czym jest i jak ją wykorzystać w pracy marketera?
- Program Canva – co to jest?
- Jakie funkcje ma Canva?
- Jak wykorzystać Canvę w pracy marketera?
- 1. Tworzenie grafik do mediów społecznościowych
- 2. Tworzenie prezentacji
- 3. Tworzenie infografik
- 4. Tworzenie banerów reklamowych
- 5. Tworzenie logo
- 6. Edycja zdjęć
- Jakie zalety ma Canva?
- Prosta obsługa
- Łatwa dostępność
- Oszczędność czasu i pieniędzy
- Wsparcie dla marketingu
- Ile kosztuje Canva?
- Canva za darmo
- Canva Pro
- Canva Teams
Zamknij
W internecie można znaleźć bardzo dużo narzędzi do tworzenia i edytowania projektów graficznych. Jednak marketerzy powinni korzystać wyłącznie z tych najbardziej zaawansowanych, funkcjonalnych oraz prostych w obsłudze. Wszystkie te cechy ma jedno z najpopularniejszych rozwiązań na rynku, czyli Canva. Co to takiego? Jakie są jej funkcje? Jak wykorzystać ją w działaniach marketingowych? Na te oraz inne pytania odpowiadamy poniżej!
Program Canva – co to jest?
Zastanawiasz się, co to Canva? Jest to platforma online, która pozwala na tworzenie oraz edytowanie różnego rodzaju projektów graficznych. Mówiąc inaczej, to narzędzie graficzne, z którego możesz skorzystać zarówno w formie aplikacji, jak i bezpośrednio na stronie internetowej (jej działanie opiera się na chmurze).
Wiesz już, co to jest Canva, ale warto jeszcze powiedzieć, do czego możesz jej używać. Dzięki niej stworzysz oraz edytujesz plakaty, banery, ulotki, zaproszenia, grafiki do mediów społecznościowych, prezentacje oraz wiele innych projektów. Bogata funkcjonalność oraz liczne opcje edytorskie sprawiają, iż z Canvy korzystają zarówno początkujący marketerzy, jak i doświadczeni specjaliści.
Jakie funkcje ma Canva?
Wiedząc, co to Canva, możemy przejść do najważniejszego punktu programu, czyli do funkcjonalności platformy. Jak wspomnieliśmy wcześniej, daje ona użytkownikom ogromne możliwości w zakresie projektowania graficznego – pozwala między innymi na:
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
- korzystanie z rozmaitych grafik i zdjęć (własnych lub dostępnych w bazie),
- korzystanie z gotowych szablonów,
- edytowanie zdjęć i grafik (np. przycinanie, kadrowanie czy zmianę rozmiaru),
- tworzenie różnych kompozycji kolorystycznych,
- dodawania tekstów i tekstur,
- nakładanie i tworzenie filtrów,
- tworzenie prezentacji, wykresów i tabel,
- projektowanie wizytówek, plakatów i ulotek,
- kreowanie banerów albo logo,
- tworzenie animacji i filmów.
Jak wykorzystać Canvę w pracy marketera?
Tak bogata funkcjonalność sprawia, iż Canva jest powszechnie wykorzystywana przy okazji tworzenia i realizowania różnego rodzaju strategii marketingowych. Aby uzyskać zadowalające efekty i stworzyć okazały projekt graficzny, który okaże się wsparciem dla przedsiębiorstwa, nie trzeba mieć umiejętności graficznych i doświadczenia. Z tego powodu będąc marketerem, możesz wykorzystywać ją w swojej codziennej pracy. Do czego? Oto kilka najczęstszych zastosowań!
1. Tworzenie grafik do mediów społecznościowych
Skoro wiesz już, co to jest Canva, z pewnością nie zdziwi Cię fakt, iż służy ona większości marketerów do projektowania grafik do mediów społecznościowych. Zaledwie kilkanaście kliknięć wystarczy, aby stworzyć atrakcyjne projekty na Facebooka, Twittera, Instagrama, LinkedIna czy inne serwisy, a tym samym urozmaicisz publikowane tam posty. Canva oferuje choćby gotowe szablony o odpowiednich i dopasowanych do konkretnych portali wymiarach, dzięki czemu daje zadowalające efekty i pomaga w usprawnieniu kampanii promocyjnych w mediach społecznościowych.
2. Tworzenie prezentacji
Szukasz sposobu na stworzenie profesjonalnej prezentacji, którą pokażesz na spotkaniu biznesowym, konferencji albo zebraniu z pracownikami? Canva nie tylko Ci to umożliwi, ale także pozwoli na skorzystanie z ogromnej liczby efektów, grafik czy szablonów, dzięki którym każdy slajd będzie przyciągał wzrok i w bardzo przystępny sposób zaprezentuje choćby najbardziej skomplikowane dane. Zasada działania „przeciągnij i upuść” sprawia, iż tworzenie prezentacji multimedialnych okazuje się niezwykle proste i zajmuje kilka czasu.
3. Tworzenie infografik
Jeżeli zapytasz dowolnego copywritera o to, co to Canva, to prawdopodobnie odpowie Ci: narzędzie do tworzenia infografik! I słusznie, ponieważ platforma umożliwia graficzne wizualizowanie różnego rodzaju informacji, danych i wiedzy, co pozwala urozmaicić i upiększyć np. artykuły blogowe. Dzięki niej stworzysz atrakcyjne grafiki, wykresy, diagramy, a choćby mapy, które pozwolą na prezentację danych w przystępny sposób.
4. Tworzenie banerów reklamowych
Kluczem do skutecznej kampanii promocyjnej jest wykorzystanie odpowiednich banerów reklamowych. Canva pozwala na tworzenie zarówno tych, które umieścisz na stronie internetowej swojej firmy, jak i w innych miejscach w cyfrowym świecie. Podobnie jak w poprzednich przykładach możesz skorzystać z gotowego szablonu albo stworzyć własny. Dodaj obrazy, teksty oraz różne graficzne „fajerwerki” i uzyskaj doskonały efekt, który przyciągnie wzrok wielu potencjalnych klientów!
5. Tworzenie logo
Znakomitym wsparciem dla marketerów są także narzędzia umożliwiające tworzenie logo oraz innych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Możesz dobierać obrazy, kształty, fonty i kolory, tworząc unikalny projekt, który wyróżni Cię na tle konkurencji. Pamiętaj jednak, iż w tworzeniu tak ważnych elementów potrzebna jest kreatywność – wybieranie z utartych schematów i gotowych rozwiązań może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
6. Edycja zdjęć
Przycinanie zdjęć i zmiana ich rozmiaru, zmniejszanie lub zwiększanie jasności, obracanie, dopasowywanie kontrastu czy nasycenia barw, nakładanie filtrów – to tylko niektóre z możliwości, jakie Canva daje w kontekście edycji zdjęć. Oczywiście opcji nie jest tu tak dużo jak choćby w Photoshopie, jednak użytkownik w zamian za to zyskuje prostotę obsługi. Mówiąc krótko, o ile chcesz w kreatywny sposób edytować zdjęcia, nie musisz mieć specjalistycznej wiedzy i doświadczenia.
Jakie zalety ma Canva?
Wiesz już, co to jest Canva i jakie daje możliwości, jednak jej funkcjonalność nie jest jedyną zaletą, którą docenili marketerzy. Jest ona również prosta w obsłudze i łatwo dostępna, pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy oraz stanowi ogromne wsparcie dla strategii marketingowych, takich jak content marketing czy pozycjonowanie.
Prosta obsługa
Canvę zaprojektowano w taki sposób, aby mogli z niej korzystać niedoświadczeni marketerzy oraz osoby bez umiejętności graficznych. Ma banalnie prosty interfejs, którego opanowanie zajmuje kilkanaście minut, a tworzenie i edytowanie grafik jest intuicyjne. Wszystko to pozwoli Ci z marszu wykorzystać jej pełen potencjał.
Łatwa dostępność
Z Canvy możesz korzystać zarówno za pośrednictwem strony internetowej, jak i poprzez aplikację mobilną, która doskonale współpracuje ze telefonami i tabletami. W efekcie możesz projektować grafiki nie tylko w domu czy biurze, ale w każdym innym miejscu.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Prostota obsługi oraz intuicyjność Canvy to aspekty sprawiające, iż tworzenie w niej grafik zajmuje kilka czasu. Dodatkowo dzięki gotowym szablonom nie musisz rozpoczynać swojej pracy od zera. Co więcej, jest to narzędzie dostępne w stosunkowo niskiej cenie i pozwalające zyskać znaczne oszczędności – zwłaszcza w porównaniu do zatrudnienia profesjonalnego grafika.
Wsparcie dla marketingu
Dzięki Canvie możesz tworzyć i urozmaicać swoje treści, które następnie wykorzystasz na stronie internetowej albo w zewnętrznych serwisach. Ich wysoka jakość zostanie doceniona zarówno przez potencjalnych klientów, jak i roboty Google, dzięki czemu zyskasz nieocenione wsparcie w działaniach promocyjnych – niezależnie od tego, czy stawiasz na pozycjonowanie, content lub e-mail marketing, czy kampanie w social mediach.
Ile kosztuje Canva?
Założenie konta w Canvie jest bardzo proste – wystarczy się zarejestrować i wybrać odpowiedni plan cenowy, który ma wpływ na to, z jakich funkcji będziesz mógł skorzystać.
Canva za darmo
Po założeniu konta możesz też wybrać darmową Canvę. Co to jest? Bezpłatny plan umożliwia korzystanie z ponad miliona gotowych szablonów, tysiąca projektów czy trzech milionów zdjęć stockowych oraz elementów graficznych. To idealna opcja dla jednej osoby, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę z projektowaniem.
Canva Pro
Drugim planem jest Canva Pro. Co to takiego? To płatna opcja, która znacząco poszerza możliwości darmowego wariantu. Dla porównania do Twojej dyspozycji jest tu oddanych ponad 100 milionów zdjęć, filmów i elementów graficznych. Zyskujesz też nieograniczony dostęp do szablonów premium i możesz tworzyć aż 1000 różnorodnych identyfikacji marki, a także korzystać z ponad 20 narzędzi AI. Różni się też dostępną ilością miejsca w chmurze – w planie Pro jest to 1 TB (w darmowym zaledwie 5 GB). Cena? 450 zł rocznie dla jednej osoby.
Canva Teams
Najwyższy plan programu Canva to wersja Teams. Co to jest? Przede wszystkim jest to doskonałe rozwiązanie dla całych zespołów dbających o marketing w firmach. Oferuje ogromną liczbę narzędzi do budowania marki i zapewnia możliwość wspólnej pracy w czasie rzeczywistym oraz udostępniania różnego rodzaju danych i statystyk, które pozwalają usprawnić prowadzone działania. Cena? 380 zł rocznie za osobę, ale warunkiem jest przystąpienie do planu min. 3 osób, co daje kwotę 1140 zł rocznie.
To, jaki plan najlepiej wybierać, zależy od tego, do czego chcesz wykorzystywać program Canva. Jakie ma funkcje i jak wiele korzyści daje – już wiesz. Przetestuj to narzędzie samodzielnie i przekonaj się, jak bardzo może Cię wesprzeć w codziennej pracy!