Dosyć często cena produktu na paragonie, nie zgadza się z kwotą podaną na etykiecie na sklepowej półce. Wielu klientów, nie chcąc tracić czasu, nie podejmuje w tej sprawie żadnej interwencji. Niektórym wydaje się też, iż nie da się z tym nic zrobić. Warto jednak pamiętać o tym, iż w tego typu sytuacjach możemy domagać się zwrotu różnicy.
REKLAMA
Zobacz wideo Jak targować się w Marrakeszu?
Co w sytuacji, gdy kwoty różnią się na półce i w systemie kasowym?
Wielu klientów decyduje się na zakup jakiegoś towaru, gdyż cena na półce sklepowej sugeruje atrakcyjną promocję. Nierzadko jednak zdarza się, iż dobiegła już końca. Co ważne, dbałość o zgodność cen to obowiązek sprzedawcy, dlatego powinny być odpowiednio oznaczone, a co się z tym wiąże - gwałtownie aktualizowane w przypadku jakichś zmian.
jeżeli cena wyświetlona w kasie jest wyższa od tej na towarze lub na półce, masz prawo kupić daną rzecz po niższej cenie. Gdy różnicę zauważysz dopiero na paragonie, domagaj się zwrotu nadpłaconej kwoty
- radzi na swojej stronie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Potwierdzają to obowiązujące przepisy. Jak wynika z artykułu 543 Kodeksu Cywilnego, cena na towarze jest uznawana za ofertę sprzedaży. Wkładając do koszyka lub wózka wybraną rzecz, akceptujemy ją i zgadzamy się na zapłatę wyznaczonej kwoty. Natomiast artykuł 5 ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług mówi:
W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru, lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.
Sprzedawca nie chce zwrócić różnicy? Możesz złożyć żądanie
Jak wynika z danych Inspekcji Handlowej, osoby, które zgłaszają tego typu nieprawidłowości, zwykle otrzymują zwrot różnicy w cenie. Dotyczy to nie tylko klientów dużych supermarketów, ale także mniejszych sklepów osiedlowych i kiosków.
zwykle w razie takich problemów wystarczy spokojna rozmowa. Co jeżeli jednak sprzedawca nie chce uregulować różnicy? W takich sytuacjach zaleca się złożenie żądania do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej. Wniosek o pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego może rozpocząć wszczęcie postępowania.
Jak często robisz zakupy spożywcze? Zachęcamy do udziału w sondzie i komentowania artykułu.

1 miesiąc temu

