Hubspotowe nowości – kwiecień 2024

verseo.pl 1 tydzień temu

Spis treści

Czytasz teraz:

Hubspotowe nowości – kwiecień 2024

  • Marketing Home
    • Content Approval
  • Help Desk
  • [r]ewolucja w CMS, czyli Content Hub
    • Generator Audio
    • Content Remix
    • Smart Content w WordPressie
  • Sync Properties, czyli błyskawiczna synchronizacja adekwatności
  • Konsulting i wdrożenie HubSpot z Verseo

Zamknij

HubSpot w swoim DNA ma ciągłe wprowadzanie nowych funkcji i testowanie obecnych. W ostatnich miesiącach zespół narzucił sobie bardzo wysokie tempo – na tyle, iż trudno nadążyć za kolejnymi funkcjami. Te są jednak na tyle użyteczne, iż zdecydowanie warto się z nimi zapoznać. A z pomocą przychodzi Verseo i nasze rozbudowane podsumowanie.

Marketing Home

Czyli pulpit przeznaczony tylko dla marketingowców. Zawiera on kilka predefiniowanych raportów oraz dodaje nowe funkcjonalności.

Najważniejszą z nich są zadania marketingowe – czyli nowy moduł zadań, w pełni odseparowanych od znanych od lat zadań sprzedażowych. Możemy więc wybrać typ zadania (blogowe, mailowe, powiązane z landing page lub nieotagowane), przydzielić je do konkretnej kampanii oraz – oczywiście – konkretnego użytkownika.

Zadania widać też w specjalnym marketingowym kalendarzu:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Marketing Dashboard ma dla nas również feed podsumowujący wszystkie ostatnie zmiany w contencie stworzonym dzięki HubSpota:

A także kilka pomniejszych raportów – od aktualnych statystyk formularzy oraz wejść na stronę, po wyniki ostatnich kampanii emailowych.

Content Approval

Na koniec zostaje kolejna nowość w obrębie Marketing Huba, czyli długo wyczekiwana funkcja akceptowania contentu. Od niedawna po stworzeniu landing page’a, maila marketingowego czy posta na bloga można korzystać z funkcji “poproś o zgodę na publikację”. W ten sposób dana osoba (np. szef działu czy administrator) otrzymuje powiadomienie, by zaakceptować treść bezpośrednio w CRM – bez niej publikacja będzie niemożliwa. Upraszcza to komunikację (nie trzeba pingować się mailami) i pozwala na uniknięcie typowych błędów.

Funkcja dostępna w Marketing Hub Professional oraz Enterprise – natomiast by korzystać z Content Approval, wymagany jest moduł Enterprise.

Help Desk

Czyli osobna przestrzeń do zarządzania ticketami – w nieco przyjaźniejszej formie niż domyślny widok ticketów. W Help Desku tickety oraz skrzynka serwisowa są znacznie bardziej zintegrowane, a zarządzanie zgłoszeniami łatwiejsze.

Żeby korzystać z Help Deska, użytkownik musi mieć licencję Service Seat – podobnie jak w przypadku sekcji Prospecting dla specjalistów ds. Sprzedaży (tam potrzebny jest Sales Seat).

Help Desk dostępny jest w Service Hub w wersji Professional/Enterprise.

[r]ewolucja w CMS, czyli Content Hub

CMS Hub, odpowiedzialny za budowę stron i zarządzanie contentem zmienia się teraz w Content Hub. Zmiana nie dotyczy tylko nazwy – de facto mamy do czynienia z małą rewolucją. Polega ona przede wszystkim na przeniesieniu blogów oraz landing page’y z modułu marketingowego do contentowego oraz dodaniu wielu usprawnień, głównie związanych z AI.

Zmian jest wiele – niektóre mocno wpływają na pracę działów marketingu, inne będą tylko użytecznym pomocnikiem, który działa “w tle”. Przejdźmy przez najważniejsze i największe nowości po kolei.

Generator Audio

Funkcja pozwalająca na wygenerowanie pliku audio na podstawie dokumentu tekstowego. Dzięki temu możemy umieścić nad treścią przycisk umożliwiający odsłuchanie artykułu, co znacząco poszerza opcje interakcji z odbiorcą – od sposobności przesłuchania treści np. w drodze powrotnej z pracy po ułatwienie korzystania ze strony osobom niewidomym i niedowidzącym.

HubSpot udostępnia aż 6 głosów do wyboru – i o ile da się oczywiście rozpoznać, iż jest to syntezator mowy, to jednak udało się uniknąć typowego “robotycznego”, beznamiętnego wyrecytowania treści przez bota. Wygenerowanego pliku audio da się słuchać bez irytacji, i – co ważniejsze – funkcja dość sensownie współpracuje także z językiem polskim.

Z generowanie audio wiąże się też poboczna funkcjonalność – podcasty. Wygenerowany plik możemy kilkoma kliknięciami opublikować na najpopularniejszych platformach podcastowych (m.in. Spotify czy Apple Podcasts) wraz z tytułem, opisem, notatkami, a choćby powiązaną grafiką stworzoną przez AI.

Content Remix

Czyli AI w służbie contentowiczom. Biorąc jeden ze stworzonych już zasobów – może być to wpis blogowy, a choćby pojedynczy fragment tekstu, HubSpot wygeneruje nam na jego podstawie powiązane materiały. Będą to wpisy na social media, obrazy, treści reklam czy marketingowych e-maili.

Smart Content w WordPressie

Czyli wreszcie pojawiła się możliwość umieszczania smart contentu na stronach opartych na WordPressie. Wystarczy stworzyć blok w HS i wybrać warunki (np. Wyświetlanie przez osoby będące w bazie i mające konkretne stanowisko, czy przeglądające z konkretnej lokalizacji czy urządzenia). Następnie w edytorze WordPressa należy wybrać blok powiązany z tą treścią i gotowe. Do działania wymagana jest jedynie oficjalna wtyczka HubSpot do WordPressa.

Sync Properties, czyli błyskawiczna synchronizacja adekwatności

Dotychczas jedyną możliwością na synchronizowanie adekwatności (czyli na przykład automatyczne przenoszenie danych adresowych z firmy na kontakt) było ustawienie przepływu pracy, który kopiuje dane pomiędzy różnymi obiektami. To dość wygodne rozwiązanie, chociaż wymaga trochę pracy. Teraz można robić to znacznie szybciej – z pomocą przychodzą Sync Properties.

Jak to działa? Przy tworzeniu adekwatności można wybrać obiekt, z którego dana adekwatność ma pobierać wartość. Reszta dzieje się w tle.

Konsulting i wdrożenie HubSpot z Verseo

Jesteś zainteresowany/a konsultacjami z zarządzania systemem CRM HubSpot w swojej organizacji? Nasz zespół melduje gotowość do działania. Skontaktuj się z nami, automatyzuj procesy i poprawiaj wyniki firmy!

Idź do oryginalnego materiału