Jedna infolinia dla urzędów skarbowych

6 miesięcy temu

W ramach pilotażu jednej infolinii, w niektórych województwach można korzystać z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego w urzędach skarbowych. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, połączymy się z ogólną infolinią dla urzędów skarbowych obowiązującą dla danego województwa.

Powyższe oznacza, iż oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.

Wspólny numer dla wybranych urzędów

Obecnie wspólna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w obrębie jednego województwa została uruchomiona dla urzędów skarbowych w województwach:

  • dolnośląskim — numer infolinii: 22 460 59 93,
  • łódzkim — numer infolinii: 22 460 59 94,
  • małopolskim — numer infolinii: 22 460 59 92,
  • opolskim – 22 460 59 95,
  • wielkopolskim — numer infolinii: 22 460 59 91.
  • podlaskim — numer infolinii: 22 460 59 90.

Dzwoniąc do powyższych urzędów połączymy się z ogólną infolinią, a nie – jak dotychczas z centralą konkretnego urzędu skarbowego.

W województwie podlaskim, wielkopolskim i małopolskim pilotaż nowego systemu infolinii odbył się we wrześniu i październiku 2023 roku i po jego sukcesie, system ten zostaje wdrożony na stałe. W pozostałych województwach pilotaż trwa od 3 stycznia 2024 do 29 marca 2024 roku

Dwa typy połączeń

Na infolinii możemy skorzystać z dwóch typów połączeń, standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. jeżeli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.

Połączenie bez potwierdzenia tożsamości obejmuje

  • udzielanie ogólnych informacji podatkowych,
  • możliwość zarezerwowania terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Połączenie z potwierdzeniem tożsamości obejmuje

  • udzielenie indywidualnej informacji podatkowej,
  • udzielenie informacje o stanie realizacji nadpłaty i zwrotów z rozliczeń podatkowych,
  • możliwość zarezerwowania termin wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

Jak pozyskać telePIN?

Kod telePIN należy ustawić w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl.

Po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego opcja ustawienia telePINu może znajdować się w dwóch miejscach:

w prawej kolumnie na stronie głównej w bloku “Ustaw telePIN”

lub w ustawieniach w bloku “Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej”

Po wyborze ustaw/zmień telePIN przejdziemy do ekranu, na którym należy wprowadzić swój telePIN, który:

  • musi składać się z sześciu cyfr,
  • nie może składać się z identycznych cyfr,
  • nie może składać się z cyfr, które następują bezpośrednio po sobie (np. 123, 456 itd)

Po wpisaniu cyfr będących telePINem należy wybrać “ustaw telePIN”.

Prawidłowe wykonanie powyższych kroków zakończy się informacją o poprawnym ustawieniu telePIN.

Klient w centrum uwagi KAS

Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS”. w tej chwili podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, historie deklaracji, płatności online, mandaty, e-mikrofirma, Twój e-PIT, akty notarialne, rozliczenia, zwroty podatków) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl.

Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:

  • telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
  • telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
  • telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
  • Dane teleadresowe do urzędów

    Działania próbne w tej chwili realizowane są w kilku spośród 16 województw. Do pozostałych (ale też tych objętych pilotażem) numery telefonu i inne dane można sprawdzić w:


    Dorota Łesak,
    Księgowa i autorka tekstów.

    Jako księgowa w ifirma.pl każdego dnia zapewnia fachowe wsparcie swoim klientom – małym firmom usługowym i handlowym. Pomiędzy codziennymi obowiązkami dzieli się na blogu ifirma.pl swoim ośmioletnim doświadczeniem i wiedzą dotyczącą tematów księgowo-podatkowych.

    Idź do oryginalnego materiału