Już 10 tysięcy przedsiębiorców rozwija się z franczyzą Żabki

2 dni temu

Franczyza Żabki daje realną możliwość prowadzenia własnego biznesu, a co roku do sieci dołącza ok. 1000 nowych sklepów. Firma nie tylko tworzy miejsca pracy, ale też wspiera różnorodne grupy społeczne – od osób młodych, przez 50+, aż po obcokrajowców. Kobiety stanowią aż 65% franczyzobiorców Żabki, co znacząco przewyższa ogólny udział kobiet w jednoosobowej działalności gospodarczej w Polsce, który – jak podaje GUS – wynosi 35%.

Nowa franczyzobiorczyni, Marta Dawicka, podjęła decyzję o współpracy z Żabką, poszukując zawodowej niezależności i stabilnego zaplecza do prowadzenia własnego biznesu.

– Od początku wiedziałam, iż mogę liczyć na pomoc – zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże adekwatne rozwiązanie. To dało mi pewność, iż podjęłam dobrą decyzję – stwierdziła Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki z Gliwic.

Według raportu Global Entrepreneurship Monitor 2024, Polska zajmuje 27. miejsce pod względem warunków dla przedsiębiorczości wśród 56 gospodarek. Dane Eurostatu z 2023 roku wskazują z kolei, iż nasz kraj znajduje się w czołówce UE pod względem udziału samozatrudnionych. W tym kontekście Żabka wyróżnia się jako aktywny uczestnik wspierania rozwoju małych firm – stale zwiększając zasięg swojej sieci i pobudzając lokalny rynek pracy.

Cały ekosystem Grupy Żabka odpowiada dziś za około 68 000 miejsc pracy. Dla wielu przedsiębiorców, którzy szukają stabilnych warunków, szkoleń i rozpoznawalnej marki, jest to szansa na budowę trwałego biznesu. Firma oferuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wspierają codzienną działalność sklepów.

– Fundamentem sukcesu Żabki są nasi franczyzobiorcy – to dzięki ich zaangażowaniu marka jest dziś obecna w całej Polsce i codziennie dociera do milionów klientów – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska. – Naszym celem jest tworzenie takiego modelu biznesowego, który daje wsparcie i przestrzeń do rozwoju dla wszystkich, kto chce realizować się w handlu i prowadzić własną działalność. 10 000 franczyzobiorców to dla nas coś więcej niż liczba. To 10 000 historii o odwadze, determinacji i świadomym budowaniu swojej drogi zawodowej – dodaje Adam Manikowski.

Blisko jedna trzecia (32%) franczyzobiorców Żabki prowadzi swój sklep już ponad cztery lata. Niektórzy są związani z marką od ponad dwóch dekad. Część z nich rozwija się dalej w ramach struktur firmy – jako trenerzy i eksperci. Franczyza Żabki okazuje się nie tylko sposobem na prowadzenie własnego sklepu, ale i ścieżką długoterminowego rozwoju zawodowego. w tej chwili franczyzobiorcami sieci są osoby w wieku od 18 do 78 lat, a ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy, głównie z Ukrainy.

Franczyza Żabki – silna marka i rozwój z nowoczesnym podejściem

Model współpracy rozwijany przez Żabkę to przykład skutecznego połączenia skali działalności z elastycznością wobec zmieniających się potrzeb partnerów i trendów technologicznych. Otwarcie 10-tysięcznego sklepu przez panią Martę Dawicką potwierdza dojrzałość systemu franczyzowego Żabki i jego rolę jako narzędzia rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.

Więcej informacji: www.zabka.pl/franczyza

Źródło: mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału