Karstensen zwodował kolejny statek rybacki

gospodarkamorska.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: GospodarkaMorska.pl - portal morski, portal gospodarczy


2 października na terenie gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland miało miejsce piąte już wodowanie statku rybackiego Knester VL-10-AV z pochylni od czasu przeniesienia zakładu do Gdańska.

Nowy trawler zjechał z pochylni wzdłużnej B3 rufą do wody, po czym jednostka została przechwycony przez holowniki i odholowana do nabrzeża, gdzie prace stoczniowe będą kontynuowane.

Kolejnym krokiem będzie przetransportowanie statku do stoczni Karstensens Skibsværft A/S w duńskim Skagen, gdzie odbędą się końcowe prace wyposażeniowe oraz próby morskie. Po ich zakończeniu statek trafi do armatora, rodziny Stenevik z Norwegii.

Rybacki statek, zbudowany w polskiej stoczni, ma imponujące wymiary: długość całkowita wynosi 75,20 m, długość między pionami 70,00 m, szerokość 15,60 m, a głębokość pokładu głównego 6,50 metra. Posiada również klasę DNV +1A jako statek rybacki klasy lodowej C. Projekt jednostki został opracowany przez stocznię Karstensen A/S, która od lat specjalizuje się w budowie nowoczesnych jednostek rybackich.

Statek napędzany jest głównym silnikiem Bergen 9L33:45 o mocy 5300 kW, a za przekładnię odpowiada system Brunvoll Volda o długości 4200 mm. Wśród zaawansowanego wyposażenia znajduje się system zamrażający FrioNordica o mocy 1300 kW oraz system podciśnieniowy C-Flow, wyposażony w dwa zbiorniki i cztery kompresory o mocy 90 kW każdy. Zbiorniki RSW do transportu ryb mają pojemność 2425 mł, co czyni statek gotowym do długich i efektywnych połowów.

To już piąte wodowanie w Karstensen Shipyard Poland od czasu przeniesienia stoczni z Gdyni do Gdańska. Dzięki tej zmianie i rozbudowanej infrastrukturze, zakład zwiększył swoją wydajność, co umożliwia budowę kolejnych zaawansowanych jednostek.

Idź do oryginalnego materiału