Kierowcy będą zachwyceni tymi zmianami w podatkach. Wchodzą w życie ważne przepisy

6 godzin temu
Od 1 stycznia 2025 roku weszły w życie nowe przepisy dotyczące podatku od nieruchomości, które zmieniają zasady naliczania tego podatku dla miejsc postojowych i garaży w budynkach mieszkalnych. Wiele osób nie jest świadomych, iż nowe przepisy nie wymagają składania dodatkowych informacji takich jak formularz IN-1 i niepotrzebnie idą do urzędu.


Business Insider podaje, iż od 1 stycznia właściciele garaży i miejsc postojowych w blokach płacą niższy podatek od nieruchomości. Jest to stawka dla budynków lub ich części mieszkalnych, a nie stawka tzw. budynków pozostałych, która była 10-krotnie wyższa.

Ważne zmiany w podatkach dla osób, które mają garaże


W tej sprawie zrobiło się spore zamieszanie, gdyż wielu właścicieli pojawiło się w urzędach, chcąc skorzystać z niższej stawki podatku. Chodzi o deklarację na druku IN-1. Co ważne, nie trzeba tego robić, jeżeli ten druk złożyło się kiedykolwiek w przeszłości.

Dodajmy też, iż niedługo będzie można rozliczyć też zwykły PIT. Najłatwiej w Polsce rozliczyć podatki dzięki opcji Twój e-PIT. Jak tłumaczyliśmy, jest to jedna z dwóch elektronicznych dróg składania zeznań podatkowych. Służy do tego udostępniona przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową platforma Twój e-PIT. Najłatwiej dostać się do niej przez stronę www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit.

Jak rozliczyć PIT? Poradnik


Do zalogowania potrzebny jest profil zaufany, aplikacja mObywatel lub e-dowód (czyli tzw. elektroniczny dowód osobisty). Drugą metodą logowania jest autoryzowanie się przez bankowość internetową.

Trzecia wymaga podania określonych danych. Chodzi o PESEL (lub NIP) oraz dane z poprzednich zeznań podatkowych, czyli kwotę przychodu, kwotę do zapłaty lub kwotę nadpłaty za dwa ostatnie lata.

Dalszy ciąg artykułu pod naszą zbiórką – pomóżcie seniorom razem z nami!


Po zalogowaniu się widzimy wypełnione na podstawie danych od pracodawców zeznanie podatkowe. Wystarczy je sprawdzić, ewentualnie zmodyfikować (na przykład w rubryce dotyczącej przekazania 1,5 podatku na wybraną organizację pożytku publicznego) i zatwierdzić. To wszystko.

Na koniec warto jeszcze pobrać złożony dokument oraz UPO, czyli Urzędowe Potwierdzenie Odbioru. Te dokumenty mogą nam się przydać na przykład podczas wnioskowania o różne karty miejskie. Udowadniają bowiem, iż płacimy podatki w określonym miejscu.

Powyższe dotyczy zeznania PIT-37. Formularz PIT-36 (dla przedsiębiorców) wymaga wpisania jeszcze kilku ważnych danych. Tutaj opisaliśmy szczegóły tego, jak rozliczyć PIT.

Idź do oryginalnego materiału