Kierunek: Dubaj i Londyn

6 godzin temu
Zdjęcie: Kierunek: Dubaj i Londyn


Foster Chapman to butikowa firma doradcza, która jest ekspertem w dziedzinie wspierania ekspansji na rynek brytyjski i dubajski. Oferuje kompleksową obsługę „od A do Z”: od rachunkowości i usług podatkowych po doradztwo biznesowe i strategiczne. O wyróżnikach i wartościach firmy rozmawiamy z Sylvią Kotarbą-Harris – założycielką i dyrektorem zarządzającym.

BWL: Na stronie internetowej piszą Państwo, iż są „katalizatorem wzrostu” klientów. Co to oznacza w praktyce?

SKH: Z wykształcenia jestem prawnikiem oraz certyfikowanym doradcą podatkowym i księgowym w Wielkiej Brytanii, a także w Zjednoczonych Emiratach Arabskich; mam doświadczenie zawodowe w obu tych obszarach, dlatego oferuję holistyczne podejście do rozwoju biznesu. Usługi Foster Chapman to nie tylko finanse zgodne z przepisami w Wielkiej Brytanii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy strategia podatkowa, ale również praktyczne wsparcie w planowaniu i kontrolowaniu rozwoju przedsiębiorstw – od pozyskiwania inwestycji i opracowania biznesplanu po wejście na rynek brytyjski i dubajski. Wiemy, iż każdy biznes jest inny, dlatego dostarczamy strategie szyte na miarę. Klienci cenią w nas umiejętność rozwiązywania problemów i proaktywność, a ich sukcesy są naszą największą motywacją.

BWL: Jak wspierają Państwo firmy wchodzące na rynek brytyjski lub dubajski?

SKH: jeżeli przedsiębiorstwo planuje ekspansję do Wielkiej Brytanii lub Zjednoczonych Emiratów Arabskich, pomagamy od A do Z: od założenia firmy i rejestracji podatkowej w Dubaju po planowanie rozwoju transgranicznego. Foster Chapman reprezentuje podejście „One Stop Shop” – klienci mogą uzyskać wszystkie potrzebne usługi w jednym miejscu, korzystając z naszej szerokiej sieci kontaktów. W praktyce obejmuje to m.in. rejestrację nazwy handlowej, uzyskanie licencji i wiz, otwarcie konta bankowego, znalezienie biura, prowadzenie księgowości oraz doradztwo strategiczne.

BWL: Technologia odgrywa coraz większą rolę w biznesie. Jakie cyfrowe rozwiązania usprawniają Państwa pracę?

SKH: Jesteśmy jedną z najbardziej nowoczesnych firm doradczych w Wielkiej Brytanii pod względem wykorzystania technologii – korzystamy z wielu narzędzi najnowszej generacji. Na co dzień używamy zaawansowanego systemu księgowego (nie tylko Xero), sztucznej inteligencji i automatyzacji, co pozwala nam szybciej odpowiadać na potrzeby klientów. Dzięki temu oszczędzamy im ponad 65% czasu poświęcanego na wprowadzanie danych, a oni mogą skupić się na ważniejszych aspektach biznesu. Technologia umożliwia nam także wspieranie firm w kryzysowych momentach – dostarczamy dane w czasie rzeczywistym, co pozwala przewidzieć potencjalne problemy i daje klientom poczucie bezpieczeństwa.

BWL: Jak dbają Państwo o rozwój zespołu? Jakie kompetencje są dla Państwa najcenniejsze?

SKH: Praca dla topowych miejsc w Wielkiej Brytanii, w tym w Head Office słynnego na całym świecie Gordona Ramsaya, nauczyła mnie, iż ogromne znaczenie ma najwyższej jakości obsługa klienta. Warto i trzeba dbać o klienta tak, by czuł się wyjątkowy i zaopiekowany – to mój priorytet także dziś. Z natury księgowi i prawnicy bywają postrzegani jako niedostępni, często brakuje im umiejętności interpersonalnych, dlatego, wybierając ludzi do zespołów, zwracam uwagę, czy kandydaci podzielają nasze wartości. Liczy się dla mnie nie tylko najwyższa jakość usług, ale też responsywność, przystępność i zdolność jasnego tłumaczenia zawiłych kwestii prawnych i księgowych, np. podatków. Członkowie mojego zespołu muszą być kompetentni i profesjonalni, ale też po prostu „ludzcy”.

BWL: Jakie cele wyznacza sobie firma Foster Chapman na najbliższe 3–5 lat?

SKH: Planuję rozwój zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a w przyszłości być może także w Polsce. Jesteśmy zaufanym doradcą biznesowym, dlatego klienci często pytają nas również o możliwości inwestycyjne na tych rynkach. W związku z tym pomagamy im także w zakupie mieszkań, domów i nieruchomości pod inwestycje. Rozwój tej części oferty Foster Chapman to nasz kolejny strategiczny krok.WYIMEK: Pomagamy w ekspansji na rynek brytyjski i dubajski od A do Z.

Idź do oryginalnego materiału