Kolumbijskie produkty trafią do Biedronki, największej polskiej sieci handlowej

ry-sa.pl 3 miesięcy temu

Polska umacnia się jako coraz ważniejszy rynek dla kolumbijskich eksporterów: Przesunął się z 50. miejsca w 2017 r. jako miejsce docelowe na świecie dla produktów krajowych na 34. miejsce w 2022 r., a dziś jest jednym z 10 najlepszych w Europie. Ponadto wielkość eksportu podwoiła się w tym roku do 56 mln USD, przy średnim rocznym wzroście o 29%.

(Zobacz: Liderzy biznesu wzywają do ponownego przemyślenia polityki handlowej)

Perspektywy są korzystne, zwłaszcza dla sektora rolno-przemysłowego. O tym oświadczyła Carmen Caballero, prezes ProColombia, podmiotu promującego Acción Colombia, Strategia promocji z 3200 sklepami Biedronkinajwiększa sieć detaliczna w europejskim kraju, począwszy od 9 czerwca, poświęci tydzień Kolumbii.

„Będziemy z 10 kolumbijskimi firmami, które przewożą 39 kontenerów wypełnionych 20 produktami, które mają potencjał do zwiększenia swojego udziału w polskim rynku, destynacji, która zyskała na znaczeniu w naszej strategii mającej na celu zbliżenie kolumbijskiej podaży do popytu międzynarodowego, ponieważ m.in. od pięciu lat zwiększa zakupy żywności na całym świecie.”wyjaśniła Carmen Caballero, Prezydent Prokolumbia.

Według danych Trademap import Polski wzrósł z 267,7 mld USD w 2018 r. do 358,593 mln USD w 2022 r., co oznacza różnicę przekraczającą 30%. W tym okresie o 42% wzrosły zakupy produktów rolnych, zwłaszcza z Niemiec i Holandii.

(Zobacz: Twoje możliwości eksportu z Kolumbii i wykorzystania handlu elektronicznego)

Wraz z ruchem Kolumbii Polaków czeka pokaz kolorów połączony z widowiskiem różnorodnym W skład którego wchodzi od dziewięciu tysięcy hamaków po chipsy bananowe, maniok, aromaty, cukierki z guawy, kawę, owoce suszone i w czekoladzie, cukierki kokosowe, karmel i inne słodycze.

Przybycie tych produktów do Polski stało się możliwe dzięki okWspółpraca Ambasady Kolumbii w Polsce z ProColombią, Pod przewodnictwem Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Turystyki.

Wśród uczestniczących firm znajdzie się Fruandes. „Jesteśmy firmą, która od 16 lat zajmuje się eksportem i w tym czasie wzmocniliśmy swoją obecność na rynku europejskim, eksportując do takich państw jak Niemcy, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Hiszpania, Włochy, Francja i Polska. Dzięki dzięki inicjatywie Biedronki udało nam się osiągnąć szlak handlowy z rynkiem polskim, zwłaszcza dzięki świetnemu przyjęciu „Byliśmy zaangażowani w ten projekt, początkowo wysyłając suszone owoce, takie jak agrest, banany i ananasy, a następnie rozszerzając się na produkty organiczne czekolada z mango, pitahaya i innych owoców.”wyjaśnił Leonardo Urjuela, dyrektor generalny.

Do Fruandes dołączą Agrícola Himalaya, Gustar, Café Quindío, Normandy, Super Ricas, Juan Valdez, Contex, Uniban i Super deAlimentas.

W akcji uczestniczy także Moreno Tradem, kolumbijska firma z siedzibą w Rumunii. „Do końca 2023 roku planujemy otwarcie nowych biur na Słowacji, w Niemczech i Hiszpanii. Naszą misją jest promowanie i oferowanie na rynku europejskim niezawodnych, wysokiej jakości kolumbijskich produktów”.powiedział Florin Volcinci, partner zarządzający.

Wyjaśnił to dalej „Polski rynek jest bardzo konkurencyjny i świadomy cen. Pod względem spożycia ci klienci są porównywalni z klientami na rynku niemieckim. Bardzo ostrożnie podchodzą do wszystkich ogólnych szczegółów, biorąc pod uwagę składniki, rekomendacje, które otrzymują od innych klientów oraz wygląd i design produktów. „Podejmują decyzję o zakupie, gdy są przekonani, iż produkty są tego warte”..

(Patrz: Wolumen światowego handlu wzrośnie o 1,7% w 2023 r.: Światowa Organizacja Handlu)

Camila Velez, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu w turban, Inne uczestniczące firmyTak, potwierdził to „Polski rynek wpisuje się w nasz plan ekspansji międzynarodowej, gdyż jesteśmy zainteresowani konkurowaniem z lokalnymi produktami z regionu, oferując wysokiej jakości produkt, który przyczynia się do zrównoważonego rozwoju drobnych producentów bananów. W aktywizacji na rzecz Biedronki wysłaliśmy chipsy bananowe i manioku..

Biedronka, której właścicielem jest Jeronimo Martins Polska SA To największa sieć handlowa w Polsceposiadająca ponad 3400 sklepów w ponad 1300 miastach, stan na I kwartał 2023 roku. Obecni na polskim rynku od 27 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach.

(Zobacz: Ogłoszenie operacji handlu zagranicznego mającej na celu zwiększenie eksportu)

bagaż

Idź do oryginalnego materiału