Według doniesień medialnych, Lufthansa planuje wdrożyć nową strukturę organizacyjną na początku przyszłego roku i wzmocnić swoją siedzibę. Spółki sieciowe Lufthansa Airlines, Swiss, Brussels Airlines i Austrian Airlines przekażą grupie najważniejsze obowiązki, takie jak zarządzanie usługami, siecią i sprzedażą, informuje gazeta „Handelsblatt”, powołując się na wewnętrzny list Lufthansy. Marki będą wówczas odpowiedzialne wyłącznie za kwestie dotyczące pasażerów na pokładzie, takie jak catering. Akcje Lufthansy od roku utrzymują się w trendzie wzrostowym, pomimo sporadycznych spadków, odnotowując w tym okresie wzrost o prawie 40 procent. W poniedziałek spadły o 0,9 procent w handlu przedsesyjnym.
W przyszłości cztery tzw. zarządy funkcyjne grupy będą odpowiedzialne za węzły lotniskowe, a także za technologię, zasoby ludzkie i finanse, informuje gazeta. Będą one kierowane przez członków zarządu wykonawczego grupy, a ich wsparciem będzie kontroler finansowy.
Decyzja w sprawie konsekwencji restrukturyzacji dla podziału obowiązków pomiędzy menedżerów niższego szczebla spodziewana jest we wrześniu. Według „Handelsblatt”, rzecznik Lufthansy potwierdził, iż w całej grupie podejmowane są działania mające na celu zwiększenie efektywności, rentowności i korzyści dla klientów.
Linie lotnicze premium odnotowały straty
Dwa tygodnie temu grupa przedstawiła wyniki za półrocze: podczas gdy IAG i Air France-KLM poprawiły swoje wyniki operacyjne dzięki sieciom linii lotniczych, linie premium Grupy Lufthansa odnotowały straty . Aby temu przeciwdziałać, według „HB”, ponad 100 pracowników Lufthansy przeanalizowało procesy firmy i zaproponowało bardziej efektywne struktury.