Spis treści
Czytasz teraz:
Marketing 4P – na czym polega?
- Marketing 4P – co to takiego?
- 4P marketing – z jakich elementów się składa?
- Marketing mix 4P – przykład
Zamknij
W świecie marketingu istnieje wiele koncepcji, które pozwalają na skuteczniejszą promocję marek, produktów oraz usług. Jedną z nich jest marketing 4P. Czym się charakteryzuje i jakie są jego elementy?
Marketing 4P – co to takiego?
4P marketing, określany również jako marketing mix 4P, jest koncepcją, która pomaga firmom w planowaniu i realizacji strategii reklamowych. Umożliwia efektywniejsze i sprawniejsze promowanie produktów i usług, a jego początki sięgają lat 60. XX wieku.
Choć 4P marketing na przestrzeni lat wielokrotnie ewoluował, jego klasyczna forma wciąż cieszy się dużą popularnością i jest stosowana w przedsiębiorstwach z różnych branż.
4P marketing – z jakich elementów się składa?
4P marketing mix składa się z czterech podstawowych elementów, które są niezbędne do wprowadzenia oferty na rynek, a więc produktu, ceny, miejsca oraz promocji.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
- Produkt (product) – to wszystko, co dotyczy samego produktu, a więc jego cech, jakości, opakowania czy korzyści, jakie daje użytkownikom.
- Cena (price) – to strategia ustalania ceny, która obejmuje koszt produkcji, analizę konkurencji i oczekiwań konsumentów, a także ewentualne zniżki.
- Miejsce (place) – to kanały dystrybucji, którymi produkt trafi do konsumentów (np. sklep stacjonarny lub/i dystrybucja online), a także kwestie logistyczne.
- Promocja (promotion) – to wszelkie działania mające na celu zachęcenie klienta do zakupu (od reklam, przez rabaty, aż do marketingu internetowego, np. pozycjonowania).
Marketing mix 4P – przykład
Jak w praktyce realizować marketing 4P? Przykładem może być np. globalna marka McDonald’s, która oferuje już nie tylko burgery i frytki, ale także ciastka, lody czy napoje (produkt), gwarantuje stałe ceny na terenie całego kraju (cena), ma lokale w każdym zakątku świata i w miejscach o dużym ruchu (miejsce), a także oferuje rozmaite zniżki oraz prowadzi wiele rodzajów promocji (promocja).
Model 4P od wielu lat sprawdza się na całym świecie, a prawidłowo wdrożony może przynieść firmie wiele korzyści.