„NajlePSIE wakacje”. Prokop i Wakacje.pl ruszają z kampanią. Bo czworonogi nie mają urlopu

1 dzień temu

Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom, bo właściciele wolą je zostawić na pastwę losu niż zorganizować opiekę na czas swojego wyjazdu. a przecież scenariuszy na opiekę nad zwierzęciem jest naprawdę dużo. Jakich? Wakacje.pl opowiadają o tym w swojej najnowszej kampanii NajlePSIE wakacje.

Liczba porzuceń w wakacyjnym okresie wzrasta choćby o 30 proc. w porównaniu do innych części roku. Oddanie zwierzęcia do schroniska to rzadki scenariusz, czworonogi są porzucane w lasach, przy stacjach benzynowych, a czasem przed osiedlowymi sklepami. Takie zachowanie to przestępstwo. Którego nie trzeba popełniać.

„Osobiście utkwiło mi w pamięci odnalezienie szczeniąt w zaklejonym kartonie w lesie, a w drugim kartonie, szczelnie oklejonym, ich psiej matki” – relacjonuje Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Głównego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, partnera merytorycznego kampanii NajlePSIE wakacje.

Szansą na lepsze życie czworonogów jest edukacja

Porzucenie czworonoga to przestępstwo, za które grozi choćby kara więzienia. Mimo to przez cały czas skala zjawiska w Polsce jest naprawdę duża, a edukacja w zakresie odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami jest kluczowa w poprawie tej sytuacji.

„Co roku wysyłamy na wakacje ponad milion klientów. Zdecydowaliśmy się na organizację tej kampanii, bo wierzymy, iż jako lider rynku turystyki zorganizowanej w Polsce jesteśmy w stanie wpłynąć na świadomość wielu osób, a także wesprzeć tych właścicieli, którzy są odpowiedzialni i zwierzęta traktują z troską i szacunkiem” – podkreśla Tomasz Bączek, head of marketing Wakacje.pl.

Kampania NajlePSIEwakacje ma dwa wymiary, edukacyjny i praktyczny. Na stronie akcji odbiorcy mogą znaleźć szereg porad na temat opieki nad zwierzętami, podpowiedzi, jak zachować się, gdy znajdą porzucone zwierzę lub co zrobić, jeżeli wyjeżdżają na wakacje, a pupila zostawiają pod opieką kogoś innego.

Wymiar praktyczny to zniżki na opiekę nad pupilem w serwisie Petsy oraz zakup karmy dla wybranych schronisk.

„Zależało nam na tym, żeby to nie była bierna kampania, ale żeby w ślad za nią szło realne wsparcie, zarówno dla organizacji pomagających porzuconym zwierzętom, jak i samych właścicieli czworonogów. Postawiliśmy na niestandardowy przekaz, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Nie chcemy straszyć, naszą rolą jest pokazanie różnych rozwiązań i zaszczepienie w głowach odbiorców myśli, iż każdy z nas ma wpływ na poprawę tej sytuacji, choćby jeżeli sam pupila nie ma” – zaznacza Ewelina Karczewska-Stasik, senior PR & communication specialist w Wakacje.pl, właścicielka suczki porzuconej przez poprzednich właścicieli na stacji benzynowej.

Marcin Prokop stracił głos? I co ma do powiedzenia … Racuch?

W akcję zaangażował się Marcin Prokop, który w spocie swój głos oddał psu imieniem Racuch. Zwierzę zwraca uwagę na problem porzucania psów i kotów w okresie wakacyjnym. Dziennikarz zdecydował się na udział w akcji, ponieważ sam jest właścicielem psa imieniem Rufus i jak przyznaje, nie rozumie, jak można postępować w tak okrutny sposób wobec zwierząt.

By kampania niosła ze sobą jak największą wartość merytoryczną, Wakacje.pl zaangażowały w nią inne marki, które na co dzień wpływają na poprawę sytuacji zwierząt: Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce, najstarszą krajową organizację prozwierzęcą, serwis Petsy, na którym odbiorcy mogą liczyć na zniżki na opiekę nad pupilami, oraz fundację Sarigato w ramach projektu Karmimy Psiaki, która odpowiada za zakup i transport karmy do wybranych schronisk. Każdy z partnerów współtworzył treści edukacyjne dostępne na stronie najlepsiewakacje.pl.

„Wierzymy, iż takie działania wpłyną na ludzi i pokażą, iż rozwiązań na opiekę nad czworonogiem na czas urlopu jest naprawdę dużo, a tym samym przełożą się na zwiększenie liczby adopcji bezdomniaków” – podkreśla Maja Filipiak z Petsy.

Trudny czas zwierząt i schronisk

„Czas porzuceń to trudny moment także dla schronisk. Bywają przepełnione, a opieka nad nowo przybyłymi podopiecznymi jest czasochłonna i kosztowna. To niejako przejściowy okres – placówkom kończą się środki zgromadzone w ramach 1,5 proc. podatku za ubiegły rok, a wciąż nie trafiły do nich jeszcze środki z tegorocznych rozliczeń podatkowych” – zaznacza Natalia Karolak, specjalistka ds. weterynarii w Karmimy Psiaki, na co dzień współpracująca ze schroniskami.

Spot promujący kampanię można zobaczyć na YouTube oraz w social mediach. Treści edukacyjne wraz ze zniżkami dla właścicieli czworonogów odbiorcy mogą znaleźć na stronie najlepsiewakacje.pl.

Za koncepty kreatywne odpowiadała Agencja Supermarket, a za produkcję – dom produkcyjny Videlec. Spoty wyreżyserował Filip Berendt, absolwent Royal College of Art w Londynie, wielokrotnie wyróżniony i nagradzany na festiwalach reklamowych Cannes Lions, KTR czy Euro Effie Award. Planowaniem i zakupem mediów zajął się zespół marketingu Wakacje.pl.

Źródło: WaszaTurystyka.pl

To też może Cię zainteresować:

IV Gala Waszej Turystyki. Rekordowe ponad 243 tys. zł na Dom Dziecka w Kłodzku

Idź do oryginalnego materiału