Play jest gotowy do wypłacania odszkodowań dla klientów UPC

2 godzin temu

UOKiK 27 sierpnia 2024 r. wydało decyzję zobowiązującą, która dotyczy programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, w ramach którego UPC Polska (której następcą prawnym jest PLAY) dokonywała jednostronnych podwyżek abonamentu.

Prezes urzędu uznał wtedy, iż żądanie od konsumentów zapłaty abonamentu w jednostronnie podwyższonej wysokości i zwiększenie im liczby dostępnych kanałów telewizyjnych (w tym kanałów premium) i/lub maksymalnej prędkości danych, w sytuacji w której konsumenci objęci wzrostem opłaty tych usług nie zamawiali, może naruszać ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawę o prawach konsumenta oraz godzić w zbiorowe interesy konsumentów.

Konsumentom przez cały czas korzystającym na dzień realizacji zobowiązania z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie taryfy, która była objęta podwyżką na podstawie promocji „Więcej korzyści dla Ciebie”, przysługuje możliwość wyrażenia woli pozostawienia obecnych parametrów usług wraz z ich ceną w terminie miesiąca od otrzymania wiadomości SMS, powiadomienia w Moje usługi lub e-mail albo w terminie 45 dni od daty nadania listu. Brak wyrażenia zgody będzie oznaczał powrót do poprzednich parametrów usług oraz obniżenie abonamentu o kwotę podwyżki. Konsumenci mogą wyrazić zgodę na pozostawienie obecnych warunków np. poprzez specjalny formularz na stronie operatora.

Formularz znajduje się tutaj.

W przypadku gdy klienci nie wyrażą zgody na pozostanie na obecnych warunkach umowy spółka zaprzestanie pobierania abonamentu w części, jaka wynikała z jego podwyższenia, przywracając poprzednie parametry usług.

Wyżej wymienieni konsumenci będą mogli również zawrzeć jedną umowę na czas nieokreślony na usługę internetu mobilnego z limitem pełnej prędkości wynoszącym 150 GB miesięcznie, z abonamentem 0 zł przez pierwszy niepełny i 12 (dla tych konsumentów, którzy wyrażą zgodę na pozostanie na obecnych warunkach umowy) albo 6 (dla tych konsumentów, którzy nie wyrażą zgody na pozostanie na obecnych warunkach umowy) kolejnych pełnych okresów rozliczeniowych.

Konsumentom, którzy zapłacili podwyższony abonament w ramach promocji Więcej korzyści dla Ciebie przysługuje rekompensata w wysokości zapłaconego abonamentu w części wynikającej z tego podwyższenia za nie więcej niż dziewięć okresów rozliczeniowych.

Konsumenci, których reklamacje dotyczące zwrócenia zapłaconego abonamentu w podwyższonej wysokości zostały rozpatrzone negatywnie lub częściowo negatywnie, otrzymają zwrot zapłaconego abonamentu w części wynikającej z tego podwyższenia, zgodnie z żądaniem zawartym w reklamacji.

Uprawnieni do zwrotu środków abonenci, którzy na dzień uprawomocnienia decyzji korzystają z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie oferty UPC, otrzymają zwrot środków na konto abonenckie lub na rachunek bankowy, jeżeli wyrażą taką wolę. Osoby te będą otrzymywały SMS, powiadomienie w Moje usługi, e-mail albo list z informacją o przysługującym im zwrocie; dla tych, którzy są uprawnieni o możliwości zawarcia umowy na internet mobilny.

Pozostali konsumenci, którzy na dzień uprawomocnienia się decyzji nie korzystają z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie oferty UPC, otrzymają zwrot środków poprzez uznanie konta abonenckiego lub na rachunek bankowy wskazany przez nich we wniosku w odpowiedzi na informację o ww. zwrocie. Osoby te otrzymają te informacje w formie SMS, e-maila albo listu.

Idź do oryginalnego materiału