Wersja publikowana w formacie PDF
- Podkomisja stała do spraw żeglugi śródlądowej /nr 7/
- Przewodniczący poseł Piotr Głowski /KO/
– projekt planu pracy podkomisji na okres od 1 lipca do 31 grudnia br.
W posiedzeniu udział wziął Jacek Jurak pełniący obowiązki wicedyrektor Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi Najwyższej Izby Kontroli.
W posiedzeniu udział wzięli pracownicy Kancelarii Sejmu: Jolanta Ostrowska, Ewa Soroka – z sekretariatu Komisji w Biurze Komisji Sejmowych.
Przewodniczący poseł Piotr Głowski (KO):
Dzień dobry państwu. Otwieram posiedzenie podkomisji stałej.Witam państwa posłów oraz zaproszonych gości.
W porządku dziennym mamy dzisiaj rozpatrzenie projektu pracy planu podkomisji na okres od 1 lipca do 31 grudnia tego roku. o ile nie usłyszę sprzeciwu, uznam iż podkomisja przyjmuje zaproponowany porządek dzienny. Sprzeciwu nie słyszę.
Do sekretariatu Komisji nie wpłynęły żadne propozycje do planu pracy, natomiast pan poseł Jerzy Materna zgłosił temat, który wstawiliśmy z datą grudniową. Czy ktoś z państwa ma jakieś inne propozycje, uwagi?
Króciutko omówię to, co mamy w propozycjach. We wrześniu informacja ministra infrastruktury na temat istniejących w Polsce dróg wodnych na poziomie koniecznych działań legislacyjnych, infrastrukturalnych na poziomie krajowym, lokalnym, samorządowym oraz potencjalne źródła finansowania. W październiku informacja na temat turystyki na śródlądowych drogach wodnych, diagnoza, stan obecny, potencjał, bariery, ograniczenia. Tutaj będziemy chcieli nie tylko prosić o głos ministra infrastruktury i ministra sportu i turystyki, ale będziemy chcieli, żeby pojawiły się również lokalne organizacje, które działają szczególnie na Warmii i Mazurach, w Wielkopolsce, w województwie pomorskim, czyli na Żuławach. W listopadzie projekt spotkania wyjazdowego i informacja ministra na temat budowy nabrzeża przeładunkowego na Wiśle w Solcu Kujawskim wraz z zapleczem logistyczno-magazynowym. Chyba w październiku na posiedzeniu Komisji będziemy mieć taki punkt, ale będzie on, iż tak powiem, czysto teoretyczny, a tutaj chcielibyśmy, żeby można było zobaczyć na żywo, w jakiej lokalizacji, jak jest to przygotowane w tej chwili również od strony infrastrukturalnej. I dwa dodatkowe tematy, czyli budowa i odbudowa ostróg na dolnej Wiśle na odcinku od Solca do ujścia Wisły, co absolutnie się z tym wiąże. Po to, żeby inwestycja w Solcu miała sens, musi być zrealizowana również ta związana z ostrogami. Ponadto organizacja przeładunku elementów wielkogabarytowych dla projektowanej między innymi elektrowni jądrowej w Koninie. Tutaj oczywiście każdy inny ładunek wielkogabarytowy mógłby pokonać dosyć duży fragment kraju, nie naruszając infrastruktury drogowej. W wielu miejscach nie da się po prostu tam przejechać. W grudniu, na wniosek pana posła Jerzego Materny, informacja na temat stanu inwestycji na stopniu wodnym Malczyce. o ile wyczerpuje to wszystkie zgłoszenia, to mam nadzieję, iż wszystko mielibyśmy zaplanowane do grudnia.
Poprzednio prawie wszystko udało się nam zrealizować. Wszystko, proszę bardzo, nie tylko iż wszystko…
Witam gościa, pana Jacka Juraka, pełniącego obowiązki wicedyrektora Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Najwyższej Izbie Kontroli.
Nie słyszę głosów, a dyskusja jest otwarta. o ile w tym momencie nie usłyszę głosów sprzeciwu, uznam iż podkomisja przyjęła plan pracy na drugie półrocze bieżącego roku. Zamykam dyskusję i posiedzenie. Dziękuję państwu bardzo.
« Powrótdo poprzedniej strony