Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował w czwartek o wydłużeniu do 30 czerwca 2026 r. terminu składania ofert na udział w budowie Portu Zewnętrznego w gdyńskim porcie.
Rzeczniczka prasowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia Kalina Gierblińska poinformowała w czwartek, iż Zarząd Morskiego Portu Gdynia, na wniosek jednego z oferentów, wyznaczył nowy termin składania ofert w postępowaniu na wybór partnera prywatnego dla projektu Portu Zewnętrznego do 30 czerwca 2026 r.
„Decyzja ta została podjęta w związku z wprowadzonymi do dokumentacji postępowania zmianami, które wymagają od uczestników dodatkowego czasu w dostosowanie przygotowywanych propozycji. Zmiany zostały wprowadzone jako aktualizacja zainicjowana kilkudziesięcioma formalnymi pytaniami kierowanymi do ZMPG przez potencjalnych wykonawców” – precyzuje w komunikacie przesłanym PAP Gierblińska.
Jak podała przedstawicielka portu, w trakcie postępowania jeden z uczestników poinformował spółkę o prowadzonych rozmowach z globalnym operatorem portowym o znacznym potencjale inwestycyjnym.
Zdaniem władz spółki pojawienie się podmiotu o takim profilu stanowi istotny sygnał dotyczący atrakcyjności projektu Portu Zewnętrznego w skali międzynarodowej.
Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia obejmuje budowę nowego pirsu – sztucznego półwyspu przedłużającego Molo Węglowe, razem z nowymi połączeniami – kolejowym oraz drogowym.
Według informacji podanych na stronie internetowej inwestycji, na pirsie zostanie zlokalizowany uniwersalny terminal głębokowodny zorientowany przede wszystkim na przeładunek kontenerów.
Minimalna szacowana docelowa zdolność przeładunkowa wynosi 2,5 mln TEU rocznie, co stanowi odpowiednik około 25 mln ton. Planowany Port Zewnętrzny zlokalizowany będzie na wodach Zatoki Gdańskiej oraz w rejonie Głównego Toru Podejściowego prowadzącego do wewnętrznej części Portu Gdynia, a w części lądowej na Molo Węglowym i Falochronie Południowym.
źródło: PAP / fot: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

2 godzin temu







