Warszawa, 02.06.2025 (ISBnews) – Inchcape Polska chce uruchomić drugi salon chińskiej marki Xpeng jeszcze w tym roku, 5 kolejnych w 2026 roku, a docelowo zakłada funkcjonowanie 10 salonów i autoryzowanych serwisów w największych miastach Polski, poinformował ISBnews prezes Inchcape Polska, oficjalnego dystrybutora tej marki, Witold Wcisło.
“Jeszcze w tym roku uruchomimy kolejny salon w jednym z dużych miast w Polsce, a ponadto istnieje duża szansa, iż pod koniec 2025 roku rozpoczniemy współpracę z zewnętrznym partnerem w jednej lokalizacji. W 2026 roku chcemy uruchomić co najmniej pięć kolejnych salonów, w takich ośrodkach jak Kraków, Wrocław, Trójmiasto czy Śląsk. Jednocześnie nasza strategia jest taka, żeby przy każdym salonie znajdował się także autoryzowany serwis. Docelowo chcemy mieć około 10 salonów i serwisów, chociaż nie wykluczamy, iż w późniejszym okresie, po 2027 roku, będziemy także otwierać dodatkowo punkty serwisowe w mniejszych miastach” – powiedział Wcisło w rozmowie z ISBnews.
Prezes Inchcape Polska zastrzegł, odnosząc się do ceł na chińskie samochody elektryczne, wprowadzonych przez Unię Europejską, iż każde dodatkowe obwarowanie podatkowe czy celne, które przekłada się na cenę produktu, jest utrudnieniem w rozwoju marki, ale spółka robi wszystko, żeby ograniczyć efekty tej sytuacji.
“Zainaugurowaliśmy działalność w Polsce już po wprowadzeniu unijnych ceł, a mimo to udało nam się zaoferować bardzo atrakcyjne ceny. Ponadto każdy model Xpeng kwalifikuje się do programu dopłat NaszEauto, co dodatkowo obniża koszt dla klienta. Działamy z naszym partnerem w taki sposób, żeby minimalizować wpływ tego rodzaju utrudnień na naszą działalność. Będziemy reagować na bieżąco, mamy plan na wypadek zmian w obecnej sytuacji celnej, tak aby ceny pozostawały konkurencyjne na polskim rynku” – zapewnił.
Według niego, ewentualne kolejne marki chińskie wchodzące na polski rynek, takie jak Zeekr, Xiaomi czy NIO, z jednej strony mogą stanowić potencjalną konkurencję dla Xpenga, ale z drugiej strony firma podchodzi do tego ze spokojem.
“Jesteśmy pewni tego produktu. Bardzo długo wybieraliśmy partnera, z którym chcemy współpracować, mamy pełne przekonanie co do jakości i zastosowanej technologii. Będziemy oczywiście monitorować poczynania konkurentów, ale się ich nie obawiamy. Liczymy na to, iż w kolejnych miastach odbiór marki będzie równie dobry jak w Warszawie, zresztą już dziś mamy zapytania z innych aglomeracji, kiedy się tam pojawimy. To buduje nasz optymizm na przyszłość” – podsumował Wcisło.
Inchcape Polska należy do grupy Inchcape, zajmującej się sprzedażą i obsługą samochodów oraz motocykli różnych marek. Inchcape to wiodący niezależny, wielomarkowy globalny dystrybutor motoryzacyjny, działający na ponad 40 rynkach i terytoriach z portfolio wiodących światowych marek motoryzacyjnych.
Xpeng to chiński producent samochodów elektrycznych kategorii premium, obecny na rynku europejskim od 2020 roku.
Piotr Apanowicz
(ISBnews)