Wniosek o publikację ogłoszenia w MSiG można złożyć online. Treść ogłoszenia należy wcześniej podpisać elektronicznie. Gdzie i w jaki sposób można to zrobić?
Jak złożyć wniosek o publikację ogłoszenia w MSiG?
Na stronie https://wnioski-msig.ms.gov.pl/ można złożyć wniosek (MSiG-M1) o opublikowanie ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, po kliknięciu zakładki: „Zamieść ogłoszenie”. Do zamieszczenia ogłoszenia należy przygotować treść ogłoszenia podpisaną elektronicznie (podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym) oraz potwierdzenie przelewu z opłatą, jeżeli ogłoszenie, które publikujemy, jest płatne.
Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem składania wniosku?
Za pomocą formularza znajdującego się na stronie można wysłać wniosek dotyczący opublikowania ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
Aby to zrobić należy przygotować:
– podpisany cyfrowo plik z treścią ogłoszenia,
– ewentualne pełnomocnictwo upoważniające do zgłoszenia wniosku,
– potwierdzenie opłaty za wniosek,
– dane potrzebne do wystawienia faktury.
Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać jest kliknięcie przycisku: „Rozpocznij”. Następnie należy uzupełnić umieszczony na stronie formularz, wskazując numer KRS podmiotu, którego dotyczy ogłoszenie. Nazwa podmiotu, adres, data pierwszego wpisu do Rejestru KRS uzupełnią się automatycznie. Należy kliknąć przycisk: „Dalej”.
Kolejnym etapem jest uzupełnienie danych kontaktowych. Adres korespondencyjny wnioskodawcy uzupełniony jest automatycznie danymi z KRS. Następnie należy wskazać osobę lub osoby do kontaktu w sprawie wniosku i kliknąć przycisk: „Dalej”. W części: Dane rozliczeniowe należy wskazać numer konta bankowego do rozliczeń finansowych – do ewentualnego zwrotu nadpłaty.
W części: Dane dotyczące ogłoszenia należy załączyć plik z treścią ogłoszenia, który powinien zawierać podpis cyfrowy osób upoważnionych zgodnie wpisem do KRS. Przez podpis cyfrowy należy rozmieć podpis kwalifikowany lub zaufany. W tej części można także wnioskować o przesłanie egzemplarza MSiG z treścią ogłoszenia. Następnie należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty za ogłoszenie i kliknąć przycisk: „Dalej”. Potem przechodzimy do części: Podsumowanie i wysyłka, co pozwoli nam na wysyłkę ogłoszenia.
Jak wycenić ogłoszenie?
Na stronie https://wnioski-msig.ms.gov.pl/ możliwa jest również bezpłatna wycena publikowanego ogłoszenia. Po wklejeniu treści oraz zaznaczeniu dodatkowych opcji dotyczących danej publikacji strona pokaże koszt oraz numer konta bankowego do uiszczenia wskazanej opłaty.
W celu wyceny ogłoszenia należy na ww. stronie kliknąć zakładkę: „Wycena ogłoszenia”, a następnie dodać plik zawierający treść ogłoszenia i kliknąć przycisk: „Wyceń ogłoszenie”. Otrzymamy wycenę ogłoszenia z informacją, iż wycena ma charakter informacyjny, a ostateczna wysokość opłaty za ogłoszenie jest ustalana przez zespół redakcji MSiG, po złożeniu wniosku o publikację ogłoszenia. Tak przygotowaną wyceną można zapisać, klikając przycisk: „Zapisz wycenę”.
Uwaga!
Opłatę za ogłoszenia i obwieszczenia ustala się za liczbę znaków, którymi są litery, cyfry, znaki przestankowe i odstępy między wyrazami, licząc po 0,70 zł za jeden znak, nie mniej niż 60 zł za ogłoszenie i nie więcej niż do kwoty 20% minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W razie żądania użycia w ogłoszeniu lub w obwieszczeniu formatowania tekstu, tj. pogrubienie, kursywa, podkreślenie, przekreślenie lub tabele, opłata zwiększa się o 30%. Opłaty pobiera się z góry na rachunek bieżący dochodów Ministerstwa Sprawiedliwości.
W przypadku zatem ogłoszenia zawierającego np. 774 znaki, przy czym spacje i znaki interpunkcyjne także są liczone, za ogłoszenie zapłacimy 541,80 zł.
Za pomocą formularza znajdującego się na stronie https://wnioski-msig.ms.gov.pl /można wysłać wniosek o opublikowanie ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.