Rusza nowa infolinia podatkowa. O co można zapytać pracownika?

2 miesięcy temu
Zdjęcie: Urząd skarbowy Źródło: Shutterstock


Potrzebujesz gwałtownie i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Po 1 października będzie można zadzwonić na nową infolinię podatkową, która sprawnie będzie łączyła z pracownikami urzędów skarbowych.


Żeby wyjaśnić kwestie podatkowe, choćby dosyć skomplikowane, niedługo nie trzeba będzie korzystać z konsultacji u doradcy podatkowego ani zadawać pytania na tematycznych grupach w internecie. 1 października rusza nowa infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. KAS zapewnia, iż telefony będzie odbierał nie bot, ale pracownik, co powinno skrócić czas obsługi i pozwoli uniknąć dzwoniącym wielu stresów.


Infolinia KAS


Konsultanci, którzy są pracownikami urzędów skarbowych oraz Krajowej Informacji Skarbowej – udzielają odpowiedzi przedsiębiorcom i osobom fizycznym w kwestiach:


Podatek od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą


Podatek od czynności cywilno-prawnych


Podatek od spadków i darowizn


Podatek od towarów i usług i kasy fiskalne


Podatek od osób prawnych


Podatek akcyzowy


Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy


Rejestracja podatkowa NIP, VAT, ZAP-3, rachunek bankowy


Przepisy celne i brexit


Podatek akcyzowy


Za pomocą infolinii można też będzie umówić wizytę w urzędzie skarbowym.


TelePIN dla indywidualnej informacji podatkowej


Nowością jest możliwość uzyskania nie tylko ogólnej porady – takie pytanie już dziś można zadać przez e-Urząd Skarbowy – ale też indywidualnej informacji podatkowej. Do tej pory to nie wchodziło w grę poprzez infolinię, bo takie informacje były traktowane jako objęte tajemnicą skarbową. Teraz można je zadać, ale to będzie wymagało podania kodu telePIN. Można go ustawić samodzielnie w -Urzędzie Skarbowym. Do e-Urzędu można zalogować się np. dzięki bankowości internetowej. Gdy się zalogujesz, przejdź do sekcji Ustawienia, wybierz Infolinię Krajowej Administracji Skarbowej i ustaw telePIN.


Skarbówka zapewnia, iż proces uwierzytelnienia dzięki telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.


Infolinia urzędu skarbowego będzie dostępna w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00. Oto spis numerów telefonów:


22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)


801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)


+48 22 330 03 30 (z zagranicy)
Idź do oryginalnego materiału