Sonos wzbudza coraz większą złość klientów – tym razem ze względu na swoją politykę prywatności

cyberfeed.pl 3 tygodni temu


To było kilka trudnych miesięcy dla Sonos – tak bardzo, iż dyrektor generalny Patrick Spence ma teraz puszkę automatycznej odpowiedzi dla klientów, którzy wysyłają do niego e-maile, aby się wygadać przeprojektowaną aplikację. Ale firma pracuje nad naprawieniem statku, przywróceniem zaufania i zdobyciem nowego Słuchawki Sonos Ace dobrze rozpoczęty, znajduje się w środku kolejnej kontrowersji.

Jak podkreślił technik zajmujący się naprawami i obrońca prywatności konsumentów Ludwik Rossmann, Sonos dokonał istotnej zmiany w swojej polityce prywatności, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, usuwając jedno najważniejsze zdanie. Zaktualizowana polityka nie zawiera już zdania, które wcześniej brzmiało: „Sonos nie sprzedaje i nie będzie sprzedawać danych osobowych naszych klientów”. To zobowiązanie jest przez cały czas obecne w innych krajach, ale nigdzie nie można go znaleźć w zaktualizowanej polityce USA, która weszła w życie na początku tego miesiąca.

Teraz niektórzy klienci, już czując się spaleni z powodu niestabilnego działania nowej aplikacji Sonos, brzmią o tym, co uważają za kolejną błędną decyzję kierownictwa firmy. Dla nich był to kolejny niewymuszony błąd marki, którą kiedyś bez wahania polecali.

Oto odpowiednia część z sekcji „W jaki sposób możemy udostępniać dane osobowe” polityki prywatności tak jak było w 2023 roku:

Sonos nie sprzedaje i nie będzie sprzedawać danych osobowych swoich klientów. Jednakże niektóre praktyki dotyczące danych opisane w niniejszym Oświadczeniu o ochronie prywatności mogą stanowić „sprzedaż” lub „udostępnianie” danych zgodnie z przepisami stanu Kalifornia i/lub innymi przepisami stanowymi USA. Aby uzyskać więcej informacji mających zastosowanie do mieszkańców Kalifornii, zobacz poniższy dodatek CA. Chcemy, abyś zrozumiał, iż informacje o naszych klientach są istotną częścią naszej działalności. Ujawniamy Twoje dane wyłącznie w sposób opisany w niniejszym Oświadczeniu.

Niektóre praktyki dotyczące danych opisane w niniejszym Oświadczeniu o ochronie prywatności mogą stanowić „sprzedaż” lub „udostępnianie” danych zgodnie z przepisami stanu Kalifornia i/lub innymi przepisami stanu USA. Aby uzyskać więcej informacji mających zastosowanie do mieszkańców Kalifornii, zobacz poniższy dodatek CA. Chcemy, abyś zrozumiał, iż informacje o naszych klientach są istotną częścią naszej działalności. Ujawniamy Twoje dane wyłącznie w sposób opisany w niniejszym Oświadczeniu.

Krawędź skontaktował się z firmą Sonos z prośbą o wyjaśnienie, co oznacza ta zmiana i czy firma obsługuje w tej chwili dane klientów inaczej niż wcześniej. W ramach przebudowanej platformy aplikacji Sonos wprowadzono dostęp przez Internet dla wszystkich systemów klientów – nadając chmurze jeszcze większą rolę w architekturze firmy. Niestety w aplikacji internetowej brakuje w tej chwili jakiegokolwiek rodzaju uwierzytelniania dwuskładnikowego, co również irytuje użytkowników; wystarczy adres e-mail i hasło, aby zdalnie sterować urządzeniami Sonos.

Sytuacja w aplikacji stopniowo się poprawia — niedawno przywrócono alarmy i wyłączniki czasowe — ale skontaktowanie się z obsługą klienta Sonos może przez cały czas zająć bardzo, bardzo dużo czasu po całkowitej zmianie oprogramowania.



Source link

Idź do oryginalnego materiału