Spotkanie bilateralne z przedstawicielami portugalskiej Dyrekcji Generalnej ds. Konsumentów

1 rok temu

Dziś w UOKiK odbyła się wizyta delegacji portugalskiego organu ochrony konsumentów – Dyrekcji Generalnej ds. Konsumentów (Direção-Geral do Consumidor – DGC), która odwiedziła Warszawę na zaproszenie UOKiK.

Dziś w UOKiK odbyła się wizyta delegacji portugalskiego organu ochrony konsumentów – Dyrekcji Generalnej ds. Konsumentów (Direção-Geral do Consumidor – DGC), która odwiedziła Warszawę na zaproszenie UOKiK.

Podczas spotkania przedstawiono zakres kompetencji instytucji, a także systemy ochrony konsumentów w obu krajach. Dyskutowano również na bieżące tematy z obszaru ochrony konsumentów, będące przedmiotem zainteresowania organów, w tym m.in. funkcjonowania systemu alternatywnych metod rozwiązywania sporów (ADR) oraz zarządzania skargą konsumencką. Eksperci DGC podzielili się informacjami na temat strony internetowej „Livro de Reclamações”, za pośrednictwem której konsumenci mogą składać skargi, a także portugalskiej "platformy rozwiązywania umów".

Podjęto również kwestię bezpieczeństwa produktów oraz funkcjonowania krajowych punktów kontaktów unijnego systemu RAPEX-Safety Gate (Rapid Alert System for dangerous non-food products).

Spotkanie było również okazją do podjęcia tematu przyszłej prezydencji UOKiK w Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów ICPEN, która rozpocznie się 1 lipca br. oraz wymiany doświadczeń w tym zakresie z DGC, która pełniła tę funkcję od lipca 2021 r. do końca czerwca 2022 r.

W Portugalii Dyrekcja Generalna ds. Konsumentów jest organem publicznym w ramach Ministerstwa Gospodarki i Spraw Morskich, którego zadaniem jest określanie i wdrażanie polityki ochrony konsumentów w celu osiągnięcia wysokiego poziomu ochrony konsumentów.

Idź do oryginalnego materiału