Szef prawny Poczty zataił szczegółowe informacje przed organem statutowym badającym pomyłki sądowe

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Prawnik generalny Urzędu Pocztowego nie przedstawił Komisji ds. Przeglądu Spraw Karnych (CCRC) dowodów, które wiele lat wcześniej pozwoliłyby zidentyfikować największą pomyłkę sądową.

W odpowiedzi na wniosek CCRC z 2014 r. o aktualizację przeglądu Urzędu Pocztowego dotyczącego jego własnej strategii i procesów ścigania, Chris Aujard, ówczesny tymczasowa rada generalna, pominął szczegóły, które wzbudziłyby poważne obawy co do bezpieczeństwa postępowań prowadzonych w Urzędzie Pocztowym .

W maju tego roku CCRC zwracała się do zespołu prawnego Urzędu Pocztowego o informacje na temat przeglądu strategii i procesów postępowania karnego.

Przegląd przeprowadzony przez Briana Altmana KC nastąpił po wyrażeniu obaw dotyczących integralności systemu Post Office Horizon po: raport niezależnej firmy dochodzeniowo-śledczej Second Sight.

W następnym miesiącu Aujard podpisał i zatwierdził pismo zawierające aktualne informacje dla CCRC, nie uwzględniło jednak ustaleń Altmana, które ujawniły poważne błędy w ściganiu Urzędu Pocztowego. Należą do nich fakt, iż biegli sądowi wykorzystywani w procesach zostali uznani przez prawników zatrudnionych przez Urząd Pocztowy za składających wprowadzające w błąd zeznania.

Podczas ostatniego Skandal na poczcie Horizon przesłuchaniu publicznym, Flora Page, adwokat reprezentująca ofiary skandalu, odniosła się do pisma Aujarda do CCRC. W piśmie potwierdzono, iż Altman zakończył „przegląd strategii Urzędu Pocztowego i procesu przeglądu przeszłych/obecnych postępowań karnych”.

Podpisana przez Aujarda zawierała następującą informację: „Jak można było się spodziewać, analiza pana Altmana była dokładna i doprowadziła do sporządzenia szczegółowego raportu, i z przyjemnością potwierdzam, iż ogólnie rzecz biorąc, jego zdaniem przegląd (przeprowadzony w imieniu Urzędu Pocztowego przez zewnętrzna kancelaria adwokacka specjalizująca się w sprawach karnych) była zasadniczo zdrowa i nie stwierdził żadnych systemowych ani istotnych uchybień w procesie kontroli ani w wynikającym z niego materiale dowodowym.

Pominięto szczegóły

W piśmie nie podano jednak szczegółów ustaleń Altmana dotyczących głównych błędów w strategii i procesach Poczty dotyczących ścigania. Podczas przesłuchania Aujarda przez Page’a powiedziała: „[The letter] jest pozbawiony jakiejkolwiek wzmianki o ówczesnych kwestiach, o których CCRC naprawdę powinna wiedzieć, prawda?”

Pominęła poradę udzieloną w lipcu 2013 r. przez adwokata Simona Clarke’a, jakoby biegły sądowy Gareth Jenkins z Fujitsu składał w procesach sądowych wprowadzające w błąd zeznania, o czym Altman wielokrotnie wspominał w swojej recenzji, ani nie wspomniała o kontrowersyjnej sprawie Seema Misra, która była przedmiotem Według Page’a wspomniano o tym 15 razy w recenzji Altmana.

„Przyznałaś, iż treść rady Clarke’a była zaskakująca” – powiedziała. „Nie ma nic tak zaskakującego [in this letter] jest tu? To łagodny, podnoszący na duchu list, mający na celu upewnienie się, iż wszystko po prostu zniknie. To jest odpowiedź, która mówi, iż wszystko jest w porządku, prawda?”

Aujard powiedział, iż list do CCRC był odpowiedzią na konkretną prośbę skierowaną do jego poprzedniczki, Susan Crichton, którą odebrał. „Taką radę otrzymałem wówczas od Briana Altmana KC i Cartwrighta Kinga [solicitors],” powiedział. „Odzwierciedlało to całość mojego ówczesnego zrozumienia”.

To było prawie dwa lata później i po Second Sight pełny raport z dochodzenia w sprawie programu Horizon – w którym znalazły się takie krytyczne uwagi, jak istnienie Poczty zbyt gwałtownie podjąć działania prawne, zamiast dotrzeć do sedna przyczyn niewyjaśnionych braków księgowych – że CCRC oficjalnie rozpoczęło rozpatrywanie roszczeń podoficerów o niesłusznym ściganiu. Minęło prawie pięć lat, zanim pierwsze niesłuszne wyroki skazujące na naczelnika poczty zostały uchylone.

W latach 2000–2015 ponad 700 kierowników poczty zostało skazanych za przestępstwa takie jak oszustwa i kradzieże, na podstawie dowodów z systemu detalicznego i księgowego Horizon stosowanego w oddziałach, który w 2019 r. Sąd Najwyższy udowodnił, iż jest podatny na błędy. Do tej pory uchylono ponad 100 niesłusznych wyroków skazujących, a rząd je wprowadził ustawodawstwo uchylające pozostałą część.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu kierowników poczty i problemy, jakich doświadczyli z powodu systemu księgowego (patrz oś czasu artykułów Computer Weekly poniżej).


• Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon

• Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia




Source link

Idź do oryginalnego materiału