TikTok uruchomi aplikację zdjęciową, konkurencję dla Instagrama

3 tygodni temu

Chiński TikTok najprawdopodobniej na dniach uruchomi aplikację TikTok Notes, która będzie służyć dzieleniu się zdjęciami. A więc – pojawi się prawdziwa konkurencja dla Instagrama Mety? Sprawdźmy.

Tak przynajmniej wynika z komunikatów, jakie ostatnio zaczęli dostawać użytkownicy TikToka. Powiadomienie od firmy wskazuje, iż nowa apka pojawi się „wkrótce”. Użytkownicy już teraz mają możliwość rezygnacji z pokazywania ich zdjęć na nowej apce.

TikTok potwierdził serwisowi TechCrunch, iż pracuje nad taką aplikacją, ale zaznaczył, iż nie jest ona jeszcze dostępna.

W marcu pojawiły się sugestie, iż firma pracuje nad aplikacją zwaną TikTok Photos. Najwyraźniej firma zdecydowała się jednak zmienić nazwę nowej apki.

TikTok kopiuje pomysły, uruchomi swojego Instagrama

TikTok został stworzony przez chińską firmę Byte Dance w roku 2016, głównie jako platforma dzielenia się krótkimi klipami wideo. Platforma jest popularna szczególnie wśród młodych osób. Od czasu powstania TikToka ByteDance zaczął się rozpychać na rynku muzyki z TikTok Music. Stał się rywalem dla takich serwisów jak Sotify czy Apple Music.

Na tym polu, jak pisaliśmy w styczniu, TikTok poniósł jednak znacząco porażkę. Z umowy z serwisem wycofał się muzyczny gigant Universal Music Group, który zarzucił TikTokowi zaniżanie wartości kontraktu. Powodem miała być też niechęć TikToka do usuwania treści naruszających prawa autorskie czy promowanie narzędzi AI do generowania muzyki.

TikTok szuka nowych pomysłów? Jak wejście na rynek aplikacji zdjęciowych, gdzie najsilniejszy jest Instagram? To być może odpowiedź na uruchomienie przez Facebooka, którego właścicielem, podobnie jak Instagrama, jest Meta, odtwarzacza wideo z domyślną orientacją pionową. A to jest funkcjonalność konkurencyjna wobec głównej usługi TikToka.

TikTok eksperymentuje z nowym biznesem

TikTok eksperymentuje również z innymi formatami mediów społecznościowych, na przykład z wideo do 30 minut. To byłaby z kolei konkurencja wobec należącego do Google YouTube. Szuka też rozwiązań z krótkimi postami, które mogłyby stać się konkurencją dla platform X i Threads.

Jednak konkurencja z amerykańskimi gigantami mediów społecznościowych to niejedyne wyzwanie stojące przed chińską platformą. Istotnym zagrożeniem jest również wciąż nierozwiązana sprawa amerykańskiej ustawy, która może zmusić ByteDance do sprzedaży TikToka pod groźbą zakazu działalności platformy w USA. Nad ustawą, uchwaloną przez amerykańską Izbę Reprezentantów, dyskutuje w tej chwili Senat.

Źródło zdjęcia: Solen Feyissa/Unsplash

Idź do oryginalnego materiału