Autopay to niezwykle popularna wśród kierowców aplikacja, bo zdecydowanie upraszcza płatności na autostradach. Niestety, chwaląc się ostatnią nowością jej twórcy popełnili olbrzymi błąd i ujawnili adresy mailowe użytkowników.
W wiadomości informującej o tym, iż Autopay pozwoli płacić za autostrady także zagranicą, niektórzy użytkownicy otrzymali plik z mailami przeszło 150 tys. użytkowników. Zaufana Trzecia Strona nie wyklucza, iż może to być największy wyciek danych Polaków w jednym mailu.
– Z przykrością informujemy, iż 14.04.2023 r. w wyniku błędu podczas wysyłki mailowej Twój adres mailowy został ujawniony części użytkowników naszego serwisu. Zdarzenie potraktowaliśmy jako naruszenie ochrony danych osobowych, zapewniamy, iż twoje pozostałe dane są bezpieczne. – poinformowali dzień później twórcy aplikacji.
Jak możemy przeczytać w komunikacie w związku naruszeniem danych osobowych, Autopay podjął „natychmiastowe działania w celu zminimalizowania skutków zdarzenia”. Wysyłka została wstrzymana, a osoby, które dostały załącznik zawierający adresy, a nie regulamin usługi, poproszono o usunięcie pliku. Trzeba liczyć na to, iż uczciwych będzie więcej i faktycznie większość nie zajrzy do „zakazanego” załącznika.
Nowa fala oszustw może być konsekwencją wycieku maili
Zdają sobie z tego sprawę sami twórcy aplikacji, którzy przestrzegają użytkowników:
Ktoś może również wykorzystać zdobytą wiedzę o korzystaniu przez Ciebie z aplikacji Autopay do ataku phishingowego i próbować zdobyć Twoje dane osobowe lub inne poufne informacje. Otwierając maila i załącznik upewnij się, iż pochodzi on z zaufanego źródła.
Jak niestety wiemy, oszustwa z fałszywymi mailami są bardzo popularne, a teraz cyberprzestępcy dowiedzieli się, kto korzysta z aplikacji, kto jest kierowcą i tak dalej – łatwiej więc przygotować przekręt skrojony pod tę grupę. o ile używacie Autopay, w najbliższych tygodniach musicie być dodatkowo czujni.