Unsolicited Bulk Email (UBE)

4 tygodni temu

Unsolicited Bulk Email (UBE), znany również jako spam, to problem, z którym borykają się zarówno użytkownicy indywidualni, jak i firmy. Wyjaśnimy Ci w tym artykule czym dokładnie jest UBE, jakie są jego przyczyny oraz jak można radzić sobie z tym problemem.

Co to jest Unsolicited Bulk Email (UBE)?

Unsolicited Bulk Email (UBE), czyli niechciane wiadomości e-mail wysyłane masowo. Najczęściej tego typu wiadomości wysyłane są bez zgody odbiorców i często służą do promowania produktów, usług lub rozpowszechniania różnych treści. Wiadomości te mogą być nie tylko irytujące, ale także niebezpieczne, gdyż często zawierają linki do złośliwych stron, załączniki z wirusami lub są próbą wyłudzenia danych osobowych.

Jakie mogą być przyczyny klasyfikacji wiadomości jako UBE?

Wiadomości e-mail mogą być klasyfikowane jako Unsolicited Bulk Email (UBE) z różnych powodów. Przede wszystkim, jeżeli e-mail jest wysyłany masowo do wielu odbiorców, którzy nie wyrazili zgody na jego otrzymanie, zostanie uznany za spam.

Wiadomości zawierające podejrzane linki, złośliwe załączniki lub tekst sugerujący próbę wyłudzenia danych osobowych są często oznaczane jako UBE. Przyczyną takiej sytuacji może być włamanie na skrzynkę pocztową lub złośliwe oprogramowanie na urządzeniu, z którego wysyłane są wiadomości.

Przyczyną może być również brak poprawnej autoryzacji nadawcy (SPF, DKIM, DMARC). Filtry antyspamowe mogą również klasyfikować wtedy e-maile jako UBE, jeżeli wykryją wzorce charakterystyczne dla spamu, takie jak nadmierna ilość słów kluczowych związanych z marketingiem lub treściami reklamowymi.

Jak zweryfikować przyczynę klasyfikacji wiadomości jako UBE?

Pamiętaj: Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące ochrony przed UBE lub potrzebujesz wsparcia technicznego, nasz zespół jest do Twojej dyspozycji. Możesz skontaktować się z nami tutaj.

Weryfikacja wiadomości zwrotnej

Autoryzacja nadawcy

Koniecznym elementem uwierzytelnienia naszej poczty jest zadbanie o dobrze skonfigurowane rekordy SPF, DKIM i DMARC. Szczegółowy artykuł jak skonfigurować rekord DMARC oraz jak powinien być skonfigurowany rekord SPF pisał Mnich Łukasz. Zachęcamy do lektury.

Sprawdzenie czy nie jesteśmy na liście SPAM (RBL)

Możliwe, iż zostaliśmy zaatakowani

Jeżeli nie rozsyłasz takich wiadomości, ale przychodzą wiadomości zwrotne, konieczne jest sprawdzenie czy na naszym urządzeniu nie znajduje się niebezpieczne oprogramowanie lub ktoś nie włamał się na konto pocztowe. Pierwsze co należy zrobić to przeskanować urządzenie dobrym programem antywirusowym. Następnie konieczna jest zmiana hasła do skrzynki pocztowej, a choćby do panelu zarządzania kontem. Dodatkowo warto sprawdzić czy nie utworzone zostały dodatkowe konta z uprawnieniami dostępu.

Uwaga!: Jeśli chcesz zmienić hasło do skrzynki to możesz to zrobić z poziomu Webmaila lub Panelu Klienta. Natomiast hasło do Panelu Klienta zmienisz postępując zgodnie z tym poradnikiem: Jak zmienić hasło do panelu klienta? Zweryfikuj również konta jakie są utworzone: Zarządzanie kontami w Panelu Klienta.

Podsumowanie

Unsolicited Bulk Email (UBE) to poważny problem, który może mieć negatywny wpływ na renomę Twojej poczty oraz na odbiorców Twoich wiadomości. Kluczem do skutecznego radzenia sobie z UBE jest aktywne zarządzanie adresami e-mail, edukacja osób korzystających z Twoich skrzynek pocztowych oraz stosowanie się do zasad bezpieczeństwa.

Idź do oryginalnego materiału